MapOnFire Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg vil kjøpe en sånn… hva heter det? TV-boks? I hvert fall: En slags magisk boks man kan koble til tv-en og som man kan bruke til å se filmer fra Internett. Filmtjenestene vi laster ned fra er gode på pris og tilgjengelighet, men opererer desverre med ulike filtyper, så det er viktig at boksen forstår alt mulig rart av formater. Boksen bør ha innebygd harddisk, alternativt må man selvsagt kunne koble til harddisk. Det bør være mulig å koble seg til den trådløst fra mac/PC og så laste filmene direkte ned til boksen. Veit ikke om det er mulig, virker som de fleste bokser tillater bare streaming fra pc til tv — men blir det kjapt nok? Kan noen anbefale en slik boks, gjerne ikke til mer enn 1000 spenn. Brukbarhet og rask responstid (på fjernkontroll etc.) er det viktigste. Pluss hvis den kan fjernstyres fra iPhone. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg har en QNAP nmp-1000 uten hardisk jeg prøver å selge om du er interessert. Fikk den tilbake fra dustin da jeg hadde noe problemer med den, altså den er helt ny. Kan si litt kort om den (kan jo kjøpe fra andre så klart): - HDD du kan skifte selv(følger ikke med). Altså bestemme ytelse og størrelse selv. - Torrent problem er på boksen. - Har ikke merka at jeg ikke kan spille av et format. - Spilleren fungerer også som en NAS, altså nettverksdisk. Mulighet for bruke den som ftp og mye mer funksjoner jeg ikke har satt meg inn i. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Boxee, får meget bra kritikk. Du vil trenge ekstern harddisk, men det er ikke noe problem. Eller det beste alternativet, en ren og skikkelig PC, som vil kunne gjøre alt du ønsker, og mer. Endret 4. februar 2012 av AndersT2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå