rallewalle Skrevet 1. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2012 har lyst til å bytte skjermkort på laptopen min slik at jeg kan kjøre litt flere spill. har en ASUS X53S med et GeForce GT540M. er det noen som ka hjelpe meg med alternativer evt gi meg noen tips til hvordan bytte skjermkortet selv? er det vanskelig? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Du har to enorme problemer: Kraftigere skjermkort spiser mer strøm, laptoper har sjelden mer kjøling enn akkurat nødvendig for å takle det som er innebygget. For ikke å nevne at batteriet og hovedkortet sannsynligvis ikke er laget for å levere særlig mye mer strøm som igjen betyr (i verste fall) brann. De aller fleste laptoper har loddet skjermkortet fast på hovedkortet, som betyr at med mindre du er så presis med en loddebolt at du klarer å treffe på 0.1mm vil et fysisk bytte av en chip være bortimot umulig. Ellers burde et GT 540M klare å spille de fleste spill på laveste innstillinger med 30+ fps. Om du ønsker betydelig mer ytelse må du nok over på Alienware-type slepbar som veier 3-4kg og har en batteritid på maks 90 minutter om du er heldig. Endret 1. februar 2012 av arni90 Lenke til kommentar
rallewalle Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. februar 2012 tusen takk for bra svar. får vel revurdere litt da med tanke på kanskje en ny stasjonær. vanskelig på studentbudsjett med litt jobb ved siden av, hehe. men jeg lærte noe i dag og:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå