ggj Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Hei! Beklager om denne tråden er postet feil.. Når jeg skulle skru på MacBooken min i går, startet den på vanlig måte. Men etter 'kimet' lyden så står den bare å laster med Apple logoen i bakgrunn (gråskjerm). Den lager ingen rare lyder e.l.. Safe-mode fungerer heller ikke.. Hjelp! Takk for svar. Lenke til kommentar
Tyrael7154 Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Hei! Beklager om denne tråden er postet feil.. Når jeg skulle skru på MacBooken min i går, startet den på vanlig måte. Men etter 'kimet' lyden så står den bare å laster med Apple logoen i bakgrunn (gråskjerm). Den lager ingen rare lyder e.l.. Safe-mode fungerer heller ikke.. Hjelp! Takk for svar. Hvilket OS X har du? Lenke til kommentar
Tyrael7154 Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Hei! Beklager om denne tråden er postet feil.. Når jeg skulle skru på MacBooken min i går, startet den på vanlig måte. Men etter 'kimet' lyden så står den bare å laster med Apple logoen i bakgrunn (gråskjerm). Den lager ingen rare lyder e.l.. Safe-mode fungerer heller ikke.. Hjelp! Takk for svar. Men uansett: Du ser en tom, grå skjerm Forsikre deg om at siste fastvareversjon er installert på datamaskinen. Du finner de nyeste versjonene på Apple-nedlastinger. Koble fra alle frittstående enheter, bortsett fra Apple-tastaturet og -musen. Dette omfatter ADB-enheter, serielle enheter og USB-, FireWire-, SCSI- og PCMCIA-enheter Hvis dette løser problemet, kobler du til igjen én enhet om gangen og starter datamaskinen på nytt helt til du har funnet ut hvilken enhet som forårsaker problemet. Fjern eventuelle tredjepartsoppgraderinger av maskinvare, som f.eks. minne (RAM), oppgraderingskort for mikroprosessor og PCI-kort. Hvis dette løser problemet, setter du inn igjen kortene, ett for ett, og starter maskinen på nytt etter hvert kort, slik at problemet kan isoleres. Merknad: Apple tilbyr ikke teknisk støtte for Mac OS X ved bruk av oppgraderingskort for mikroprosessor fra tredjepart. Start opp fra installasjonsdisken for Mac OS X og kontroller eventuelt harddisken ved hjelp av Diskverktøy, fsck. Hvis du føler deg fortrolig med det, kan du tilbakestille datamaskinens strømstyringsenhet [Power Management Unit]. Du finner anvisninger for dette et annet sted i kunnskapsbasen. Det er mulig du finner andre nyttige tips i dette dokumentet. Se link: http://support.apple.com/kb/TS1411?viewlocale=no_NO#symp3 Lenke til kommentar
ggj Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 OS X 10.6.5. Det jeg ser er en gråskjerm med apple logoen som bare 'laster'. Har prøvd det du nevner ovenfor. OS X 10.6.5. Det jeg ser er en gråskjerm med apple logoen som bare 'laster'. Har prøvd det du nevner ovenfor. Lenke til kommentar
Salior Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg hadde samme problem for en tid siden og da var det harddisken som var gåen. Etter en lang tid bare med gråskjerm og Apple-logo kom en sirkel med strek over. Om en legger øret på på PCen der hardisken er hørte jeg ingen aktivitet, tidligere hadde jeg svakt hørt at den gikk. Lenke til kommentar
ggj Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Hvordan fikset du det? Kjøpte du en ny harddisk? Lenke til kommentar
Salior Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg leverte den inn på Eplehuset og de skiftet den for meg. Macen var litt over 2 år, men de gikk på reklamasjon. Lenke til kommentar
ggj Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Aha, takk. Er i utlandet og fikk MACen fra skolen,.så tviler på at jeg får noe relasjon. Aha, takk. Er i utlandet og fikk MACen fra skolen,.så tviler på at jeg får noe reklamasjon. Lenke til kommentar
Tyrael7154 Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Aha, takk. Er i utlandet og fikk MACen fra skolen,.så tviler på at jeg får noe relasjon. Aha, takk. Er i utlandet og fikk MACen fra skolen,.så tviler på at jeg får noe reklamasjon. Skolen burde uansett ha en form for garanti på den? Hvis den er pent brukt og du ikke har hevet den vegg i mellom så skal det gå på garanti/reklamasjon. Hør evt med IT avdeling på skolen. Lenke til kommentar
ggj Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 Jo.. Men jeg studerer i utlandet og skolen jeg fikk den fra er en vgs i Norge. Lenke til kommentar
Tyrael7154 Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 (endret) Ja, det var jo bommert. Men prøv deg da? Finn en Apple store en plass og si at den ikke fungerer og se hva de evt skal ha får det? (og om de ikke spør eller informerer deg om noen pris så er jo problemet i boks ) Endret 2. februar 2012 av Tyrael7154 Lenke til kommentar
ggj Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 Hehe . Tenkt å ta en tur til den nærmeste på lørdag. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå