Gå til innhold

Viftestyring P8z68 & Noctua D14

Smellyglove

Anbefalte innlegg

Hola. Har lenge irritert meg grønn over at D14-viftene mi spinner på max hastighet 100% av tiden. Har skjønt at dette er 3-pins vifter så pwm-styring funker ikke. Og har heller ikke klart å få til å styre med spenning via program som ai suite. De er låst fast på max hastighet.

Jeg har prøvd å gå i BIOS og sette viftestyring til manual,, plugge viftene i begge CPU-pluggene i i HK, og skru av Q-fan control og så prøve å sette opp en egen profil i AI-suite, men det fungerte ikke.

Løsningen var å koble viftene på en spenningesregulator som jeg fikk med kabinettet med det resulatat at jeg får advarsler om at det ikke er noen cpu-vifte som fungerer (siden det ikke står noe i cpu-pluggene lenger)

Er dette eneste løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med cpu vifta skal det følge med noen som struper hastigheten ned til 900rpm.

2x Ultra-Low-Noise Adaptor (U.L.N.A.) skal følge med, disse er for å strupe hastigheten ned.

Da skal lydnivået gå ned til 13dB.

Ser du den lille plastikposen helt ned?(den det står D14 på) med noen kabler i, her har du hastighets struperen.

http://www.noctua.at/inc/imageviewer.php?item=34&pnr=4

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Med cpu vifta skal det følge med noen som struper hastigheten ned til 900rpm.

2x Ultra-Low-Noise Adaptor (U.L.N.A.) skal følge med, disse er for å strupe hastigheten ned.

Da skal lydnivået gå ned til 13dB.

Joda. Men vil heller at jeg kan kjøre på fullt når det trengs, eller på minimum når det trengs, så ble til at jeg koblet de på spenningsregulatoren i stedet for å bruke de ekstra kablene.

Lenke til kommentar

Okei.

Men kjøleren skal nok kjøle godt nok med ULNAen uansett så lenge du ikke blodklokker cpuen :)

Er jo egentli bare å se på tempraturen når du holder på. Så lenge den holder seg under 80 grader så er det bra :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Okei.

Men kjøleren skal nok kjøle godt nok med ULNAen uansett så lenge du ikke blodklokker cpuen :)

Er jo egentli bare å se på tempraturen når du holder på. Så lenge den holder seg under 80 grader så er det bra :)

Ja, sitter og følger med, ser helt greit ut, men bare irriterende med advarsler når jeg booter og slikt. Er tilhenger av så lave temerpaturer som mulig, og lite støy som mulig. Men når jeg spiller sitter jeg jo med klokker så da kan viftene gå så mye de bare vil.

Lenke til kommentar

Valge er jo da å få advarsler eller å koble til den kablen som struper hastigheten på viftene og fortsatt ha veldig god kjøling :)

Fant faktisk ut hvordan man skrur av advarslene, så nå er alt godt :)

Er bare så stille og behagelig nå så noen ekstra rpm ville ødelagt hele idyllen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...