Gå til innhold

Ser dette bra ut?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva skal du bruke PCen til?

regner med at det er en gaming PC?

prosessor og hovedkort passer ikke sammen, hovedkortet er LGA 2011 og prosessoren er LGA 1155

hvis du skal bruke PCen til gaming trenger du ikke mer enn en i5 2500K + Asus P8z68-V Pro/Gen3 + 8GB minne av et slag, eller lignende, i5 2500K og i7 2600k er omtrnt like i gaming, forskjell er at i7en har hyperthreading og har en klokkefrekvens på 0.1GHz mer, noe som fikses men 10 sek i BIOS hvis det er ønskelig, når det kommer til hyperthreading så er det ikke brukt i noe særlig spill, CIV 5 er ett eksempel på spill som bruker det.

til strømforsyning vil jeg anbefale deg de laget av Corsair, Seasonic og XFX, det er mye å tjene på å bruke en modulær strømforsyning, som for eksempel at du kan få igjen sidedør på PCen, en høy kvalitets strømforsyning kan vare i mer enn 10 år...

til skjermkort ville jeg valgt et HD 7970 eller 7950, dette har du jo råd til hvis du sparer inn på prosessor og hovedkort, disse vil ikke gi en utrolig stor ytelses forskjell i spill, men den er mer enn merkbar.

når det angår harddisken din, en green disk er ikke optimalt for operativsystemet, de har spesielle systemer for å skru seg av og masse annet for at de skal være strømsparende og dette er ikke bra for operativsystemet, men green diskene virker fint til lagring og slikt, en SSD er å anbefale, da er det Samsung 830 og Crucial M4 som er å anbefale

kan også anbefale Dustinhome.no som nettbutikk, de er billigere enn komplett og har like god service ;)

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Da har jeg endret strømforsyningen til 750W, og lagt inn en optisk enhet som er intern. :)

Prislappen ender på rundt 13,6k, noe som egentlig høres veldig rimelig ut?

Endelige oppsettet: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1044215&su=3115BDD6-43CB-4507-B3B9-23FBF57D71E5

Har sett en del reviews på CM Storm Trooper-kabinettet; men har du noen tanker om akkurat det kabinettet?

Lenke til kommentar

kabinettet har jeg ingen spesielle tanker om, det gjelder bare å finne det som du synes ser fint ut, så finne om det har ok luftstrømning og andre ting som du synes er viktig

et tips er at du får godt et optisk drev til knappe 200kr, det er vel egentlig ikke forskjell på det til 200kr og det til 1000kr bortsett fra at det til 1000kr har blu-ray, da kan du jo også tenke gjennom om du virkelig trenger det

tror det oppsettet skal gå fint jeg ;)

Lenke til kommentar

Synes du kan spandere på deg en tredjeparts-kjøler. Viften som følger med fra intel er direkte kjip. Hvis du ikke ønsker å legge så mye i det er feks Cooler Master Hyper 212+ en billig kjøler som gir mye for pengene.

Har du planer om å klokke og er opptatt av temperaturer/støy kan jeg anbefale Noctua NH D-14.

Så å si den beste som er (luftmessig). Men da må du bytte til noen minnebrikker som ikke har store kjøleribber (som forsåvidt er bortkastet da DDR3-RAM ikke blir noe særlig varmt uansett)

Disse er helt lik som de du har valgt, bare uten kjøleribbene. De passer under en evt tredjeparts-kjøler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...