Oxygen 07-12 Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Om våren/sommeren kan jeg lettkledd jogge i 12 grader. I går kveld når jeg skulle legge meg holdt jeg på å fryse i hel i 11 grader, og pakket meg under dyna. Bisart? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Folk flest blir varme når de jogger og ikke fullt så varme når de ligger rolig. Er ikke så rart egentlig. Jogg på rommet så skal du se at varmen kommer slik den gjør om sommeren... 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Opplevd temperatur er ofte forskjellig i fra faktisk målt temperatur. For eks kan det være -7 grader ute, og du kan fortsatt være komfortabel varm med korrekt klesmengde. Er du i aktivitet så kan det oppleves som varmere og klesmengden er for mye. Men blåser det så kan opplevd temperatur være -14, og du fryser. Samme ting når man legger seg. Kroppstemperaturen er på sitt høyeste uten aktivitet i 21-22 tiden, og på sitt laveste i 5-6 tiden på natten. Derfor kan du oppleve at det er for varmt når du legger deg og så våkne fordi det er for kaldt på natta, selv om temperaturen er uendret. Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 En del info her, men ikke noe som besvarte det jeg lurte på. Muligens de 12 gradene om sommeren oppleves varmere fordi sola er fremme og temperaturen måler varmen i lufta, og det inkluderer ikke solstrålene. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Når minusgradene kommer på høsten er jeg klar med stilongs og boblejakke, likevel er det helt forferdelig å gå ut. Nå, i Februar står jeg og venter på bussen i 15 minusgrader, uten å klage. Det er vel dette fenomenet trådstarter sikter etter. Vet ikke helt om jeg kan forklare det på en annen måte enn placeboeffekten. Med mindre vi biologisk blir mer resistante mot kulde etter en stund i kulda, selvsagt. Lenke til kommentar
oppvaskkost Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Vet ikke helt om jeg kan forklare det på en annen måte enn placeboeffekten. Med mindre vi biologisk blir mer resistante mot kulde etter en stund i kulda, selvsagt. Tidl. sovjetisk agent, Olga Berriossiva: «Was it hard for you in the resistance?» Chief inspector Clouseau: «Very hard, but not as hard as it is now!» Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå