skoystein Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg kunne tenkt meg litt informasjon om hvordan man ender opp som en investeringsrådgiver. Regner med øk-ad er en vei å gå? Hørte om en som gikk rett ut etter en bachelor på BI, og startet for seg selv. Er det noen andre studier som er bra å ha med som gir ekstra tyngde og erfaring? Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Siviløkonom, med spesialisering i finans er det mest optimale for dette yrket. Tilbys ved bl.a BI og NHH, med NHH som den mest annerkjente skolen. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Med mindre du har tenkt å starte et eget high-risk-selskap vil jeg tro at det er lurt å være siviløkonom, altså mastergrad, fra enten NHH eller BI, som Stringer Bell påpeker. Bachelor tar tre år, mens mastergrad tar fem år. På mastergraden kan man spesialisere seg mer, slik at man til en viss grad får dybdekunnskap om finans. Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg er ganske sikker på at en samfunnsøkonom kan gjøre samme nytten, litt avhengig av hvilke fag han velger i graden sin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå