Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp nettside, med notepad.

Anbefalte innlegg

Hei!

Du tror kanskje nå at jeg vil vite hvordan man skriver nettsider i notepad. Det er feil. Det samme trodde google, noe som gjorde det vanskelig for meg å sjekke dette med google.

Jeg vil, lage en nettside, med notepad... inni. Som pastebin. Men helt privat.

Jeg vil skrive inn feks: 86.152.56.90/notepad, el. i adressefelt. Så ha notepad, gjerne med ctrl+s fungerende.

Er dette mulig? Jeg vil dette da jeg ikke har en hukommelse jeg vil skryte av. Husker ting, men sjeldent da det gjelder. Skriver jeg alt på en slik side, blir dette lettere.

Vil ha på nett, da jeg nesten alltid har tilgang til nettet. Minnepenn kan jeg glemme hjemme (skjer ikke da på nøkkelknipp, men teoretisk mulig).

Er det noen her som har kunnskap om hvordan dette kan gjøres?

Har ikke noen rekordslående linje (dårlig opplastningshastighet), men kan da umulig trenge noe fiber nett for notepad?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg forstår deg rett så vil du lage tilsvarende tjeneste som pastebin?

F.eks ved bruk av apache, php, SQL for så å lage en tjeneste for hjemmebruk?

I så fall krever det minimalt så sant du har en grei pc.

Problemer å lage noe slikt fort tar noen timer og ikke er så enkelt.

Første du kan gjøre er å sjekke kildekoden til pastebin, nå vil nok php script være skjult uansett, men javascript/html koden bør være synlig. Så må man nok begynne å lære seg litt programmering og prøve å feile litt. Jeg innrømer å ha gjort noe tilsvarende privat men ble lei og prosjektet ble bare halvferdig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kan du ikke bare skaffe deg Evernote? Alle notater synkronisert på alle maskiner du har klienten installert på, både mobil, pc og mac. I tillegg er det egen nettside om du ikke har klienten der du er nå.

Trykk på ctrl+alt+N og så har du et nytt notatvindu oppe. Kjapt og enkelt.

Lenke til kommentar

Evernote, som nomore foreslår, virker veldig enkelt, og praktisk. Tror jeg skal prøve det ut en stund.

Dropbox har jeg brukt mye, i mine tidligere dager, men mistet interessen for det, da IT-advelingen på skolen jeg gikk på tidligere, synes det var en god ide å blokkere for programmet. Jeg fant det for tungvindt å gå via nettsiden hele tiden.

Fint for å synkonisere enkelte ting, men jeg vil ha noe "lettere" noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...