Gå til innhold

Nye briller har forværret synet mitt?

Gintoki

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i dag mine nye briller, men merker at det er en ubehaglig anstrengelses følelse i øyene, å etter med å ha gått med de i 12 timer nå å tar de av meg for å hvile øynene litt så virker liksom alt mer tåkete enn før.

Er det bare jeg som har blitt fort vandt til "bildekvaliteten" i synet med briller? eller er synet mitt blitt værre uten dem?

(kan sammenliknes som litt tåkete dvd kvalitet uten briller og 1080p bluray kvalitet med brillene)

Endret av sonarctica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke har briller og er moderat feilsynt, så anstrenger musklene i øynene dine seg konstant for å prøve å gjøre synet ditt så skarpt som mulig. Dersom man konstant har det slik, kan det hende at man blir vant med at øynene konstant anstrenger seg, og ikke merker så alt for mye av det.

Da du tok på deg de nye brillene så fikk sannsynligvis øynene dine slappe av for første gang på lenge, og når du tok de av igjen så måtte de plutselig anstrenge seg igjen, men nå var du ikke lengre like vant til det, så det kommer liksom som en liten overraskelse.

Er min hypotese.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...