Coolermastern Skrevet 1. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2012 Hei. Gjelder mitt ATI Radeon 5970 2GB skjermkort. Jeg er ikke så flink på PC fronten for tiden, men jeg har mulig ett problem. Jeg oppdaget at windows 7 "opplevelses index" er redusert for skjermkortytelsen min, viser normalt 7,7, men er nå redusert til 6.0. Jeg oppdaget i Catalyst at informasjonen sier minne = 1024, og sjekket samtidig systeminformasjon der det også står 1024 istedet for 2048 minne. Jeg forsøkte å oppdatere driverne men viser fortsatt det samme. Hvordan kan jeg sjekke dette skikkelig, og er det noe som kan gjøres for å fikse dette å få 2048 GB minne som kortet skal ha? Takker for alle tips å triks Mvh Sten R Lenke til kommentar
blinc Skrevet 1. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) En mulighet kunne vært at deler av minnet har tatt kvelden. Men det forklarer ikke det store hoppet fra 7,7 til 6. Det kunne vært en indikasjon på at kortet ditt bare kjører singel GPU. Test i 3dmark også. Leste nå at 5970 kjører bare "halv maskin" ved idle. Leste også at det alltid vil stå 1GB i program som cpu-z, gpu-z, fordi det refereres kun til en og en kjerne. Endret 1. februar 2012 av blinc Lenke til kommentar
Coolermastern Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. februar 2012 Slettet alt av skjermkort drivere nå (catalyst fjernet) og valgte å installere automatisk via enhetsbehandling. Da viste index'en 7,7 poeng igjen slik det skulle. Men systemet sier likevel at skjermkortet har 1GB minne. Kanskje resten har tatt kvelden? Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 1. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2012 kortet har bare 1GB VRAM pr kjerne. Så ingenting gale der. Minnet speiles bare(2GB). Litt markedsførings triks. Lenke til kommentar
Coolermastern Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. februar 2012 Aha oki, da er sikkert alt normalt håper jeg, takk for svar Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2012 ATI sliter fælt med drivere, mine kræsjer hele tiden også, kommer vel kanskje en fix snart håper jeg. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2012 Som sagt, det er minne per kjerne som er 1024. Windows Opplevelses Index er like nyttig som bly i lommene når man skal svømme. Blant annet opplever man at ratingen spretter opp og ned som en jojo, skal du benche, så bruker du noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå