Gå til innhold

AP "kjøper" ord av google for å komme først.

Anbefalte innlegg

Personlig er ikke dette et problem for meg, jeg styrer altid unna første annonseplass, og leser gjerne 2-3 sider google hvis jeg vil gå grundig inn i noe. Jeg styrer også generelt unna arbeiderpartiet.no ;)

Men jeg har gjort et untak etter at jeg leste en NRK artikel:

Ap har kjøpt «vikarbyrådirektivet»

Skriver du «vikarbyrådirektivet» i søkefeltet til Google får du 287 000 treff. Arbeiderpartiet har betalt for at du skal få deres mening først. Det er ikke første gang.

Hun sier man kan sette spørsmålstegn ved at landets største politiske parti føler at de må betale for å få ut budskapet sitt, men at dette også kan være eneste måten å få ut budskapet slik man ønsker.

– Spørsmålet er om det er slik vi vil ha det i Norge, sier Brønn.

Det som gjør saken ekstra stygg er at det på den annonserte linken til arbeiderpartiet står:

I denne saken har regjeringen fulgt opp LOs høringsuttalelse fra 2010. Etter Fellesforbundets landsmøte i oktober 2011 har mange forbund signalisert at de ønsker å ta i bruk reservasjonsretten.

Samtidig har vi sett en bredere uro i fagbevegelsen over økt bruk av underentreprenører, lange kontraktskjeder, komplekse selskapsstrukturer og kontraktører – ofte med utenlandske ansatte. Disse utfordringene, som handler om mye mer enn vikarbyrådirektivet, vil Arbeiderpartiet ta tak i sammen med LO.

Dette gir inntrykk av at regjeringen følger LO's ønsker, mens faktum er at LO når står samlet mot direktivet.

Endret av hvafaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...