Larsenio Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 8 kuldegrader og stiv kuling -- på tide å finne seg en garasjeplass? http://farm8.staticflickr.com/7194/6861848239_c48d0dd7b5_b.jpg Så ikke jeg dette bildet i en nettavis eller noe?? Den tanken slo også meg da jeg så dette bildet.. Har ikke sett det i nettavis, uansett fantastisk stilig motiv, komposisjon eksponering (og parkering) :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 8 kuldegrader og stiv kuling -- på tide å finne seg en garasjeplass? http://farm8.staticflickr.com/7194/6861848239_c48d0dd7b5_b.jpg Så ikke jeg dette bildet i en nettavis eller noe?? Den tanken slo også meg da jeg så dette bildet.. Dette bildet har dere neppe sett i noen nettavis, tok bildet i går tidlig. Men akkurat denne bilen og denne plassen må vel være en av europas mest fotograferte nå om dagen, så det overrasker meg ikke om dere har sett bilder fra samme kaiområde som kan ligne. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 8 kuldegrader og stiv kuling -- på tide å finne seg en garasjeplass? http://farm8.staticflickr.com/7194/6861848239_c48d0dd7b5_b.jpg Så ikke jeg dette bildet i en nettavis eller noe?? Den tanken slo også meg da jeg så dette bildet.. Dette bildet har dere neppe sett i noen nettavis, tok bildet i går tidlig. Men akkurat denne bilen og denne plassen må vel være en av europas mest fotograferte nå om dagen, så det overrasker meg ikke om dere har sett bilder fra samme kaiområde som kan ligne. Lake Geneva? Fant en Audi med ca. samme utgangspunkt med et kjapt googlesøk... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 8 kuldegrader og stiv kuling -- på tide å finne seg en garasjeplass? http://farm8.staticflickr.com/7194/6861848239_c48d0dd7b5_b.jpg Så ikke jeg dette bildet i en nettavis eller noe?? Den tanken slo også meg da jeg så dette bildet.. Dette bildet har dere neppe sett i noen nettavis, tok bildet i går tidlig. Men akkurat denne bilen og denne plassen må vel være en av europas mest fotograferte nå om dagen, så det overrasker meg ikke om dere har sett bilder fra samme kaiområde som kan ligne. Lake Geneva? Fant en Audi med ca. samme utgangspunkt med et kjapt googlesøk... Stemmer, nærmere bestemt kaien i Versoix, like utenfor Genève. Det står et par andre biler som lider samme skjebne på den p-plassen også, men ikke like spektakulære. Interessant nok er alle bilene totalt isfrie på den andre siden (i le av vinden), så man har kun et begrenset antall vinkler som fungerer. Ett av den isdekte moloen ved siden av p-plassen: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2012 Stemmer, nærmere bestemt kaien i Versoix, like utenfor Genève. Det står et par andre biler som lider samme skjebne på den p-plassen også, men ikke like spektakulære. Interessant nok er alle bilene totalt isfrie på den andre siden (i le av vinden), så man har kun et begrenset antall vinkler som fungerer. Er ikke dette et fenomen som skjer ved jevne mellomerom. Mener å huske en bildeserie noen år tilbake. Da var det fullt av biler der. Så de har muligens lært? Noen av de ihvertfall Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Stemmer, nærmere bestemt kaien i Versoix, like utenfor Genève. Det står et par andre biler som lider samme skjebne på den p-plassen også, men ikke like spektakulære. Interessant nok er alle bilene totalt isfrie på den andre siden (i le av vinden), så man har kun et begrenset antall vinkler som fungerer. Er ikke dette et fenomen som skjer ved jevne mellomerom. Mener å huske en bildeserie noen år tilbake. Da var det fullt av biler der. Så de har muligens lært? Noen av de ihvertfall Joda, det skjer nesten hvert år at vi får en periode med kombinasjon av sterk kulde og kraftig nordavind som gjør at deler av kyststripen dekkes av is. I år var det imidlertid flere ting som slo til samtidig: kulden kom veldig brått etter en lengre periode med 6-8 plussgrader, det ble veldig kaldt (helt ned i -15 enkelte netter, noe som er sensasjonelt i lavlandet her) og det har nå vart i snart to uker i stedet for de vanlige to dagene. Dette, koblet med at det er mangel på p-plasser, gjør at mange prøver lykken og gambler på været. Heldigvis blir det visstnok mildere nå utover uken, så med litt flaks er bilene isfrie igjen en gang til neste uke. For de som lurer, ja det er en mannekeng, men den lurte meg godt da jeg først så den i tusmørket før soloppgang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Siden at det har vært etterlyst barneportretter, så har jeg forsøkt å gjort noe med dette i de siste dagene. Litt bilder i fra i går kveld: Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Godt og blandet herfra, helgens jobbbilder. Først fra musikkvideoinnspillinga til Sirkus Eliassen. Fikk forøvrig en artig utfordring etter en liten diskusjon med avisas faste fotograf. Han mente at primes egnet seg dårlig til en variert fotojobb, jeg mente at det måtte funke bra. Enden på visa ble at jeg skjøt med kun en 50mm F1.8 på musikkvideoen. Avslutter med bilder fra fredagens humorkveld med Are Kalvø og Espen Beranek Holm. Endret 13. februar 2012 av Killswitch 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Siden at det har vært etterlyst barneportretter, så har jeg forsøkt å gjort noe med dette i de siste dagene. Du må få deg en diffuser/softboks, eller i det minste trekke ut det innebygde kortet i blitsen, eventuell rette blitsen opp 45 grader Lenke til kommentar
Vanskelig Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Bålkos for store og små. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Sad: Curious: Hello world: NoSleep: Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Så kaldt. Så ensomt. 8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Begynner å bli en stund siden jeg postet noe så da trår jeg til med noen fra fredagens akamtreff. Endret 13. februar 2012 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Så kaldt. Så ensomt. Wow! Det var veldig flott ventle - flott med den busken og den knæshe solfargen da du! Endret 13. februar 2012 av Jann. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Så kaldt. Så ensomt. Savner en bedre etterbehandling av bildet, som fjerner uønskede støvkorn i det meget flotte blidet! Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Var nettopp på en liten fototur. I bakgrunnen ser dere fjellet Måtind. Ca 400meter "høyt", (et av de 5-6 høyeste på min lille øy) og bildet er tatt med innstillingene: 234 sekunder lukkertid med påmontert Pentax FA43mm Limited optikk f/2.0 ISO 320 Link til serie på Flickr: Winter shots Endret 13. februar 2012 av Larsenio 5 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 En del av en serie. Kommer mer blod snart. 5 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 To bilder jeg er usikker på om jeg har delt eller ikke. De er uansett gjort litt med siden sist hvis jeg har publisert de. Det er to bilder i fra min aller aller første foto tur med mit eget Canon 7D. Det var ikke første gang jeg brukte det da jeg var på en event i Oslo rett etter jeg henta det. Men dette var første gang jeg kunne gå og nyte det i ro å fred alene. Og siden har det blidt mange turer 2 Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Noen bilder tatt fra Sjømannskolen en av disse herlige blodrøde kveldene.. : ) Late Winter, Low Sun #01 by H.Treider, on Flickr Late Winter, Low Sun #02 by H.Treider, on Flickr Late Winter, Low Sun #04 by H.Treider, on Flickr ...og en versjon uten fuglene: Late Winter, Low Sun #06 by H.Treider, on Flickr Late Winter, Low Sun #03 by H.Treider, on Flickr Late Winter, Low Sun #05 by H.Treider, on Flickr 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå