Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Februar 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde lagt fra meg mitt 70-200 f/4L da det skuffet meg litt første gangen jeg prøvde det på en bilshoot, men denne gangen imponerte det stort! Fantastisk skarpe bilder, vil absolutt si det var på høyde med mitt 24-70 2.8L til tider.

Jeg trodde de objektivene skulle være ganske like på kvalitet jeg?!

 

Eh. Ja. 70-200 f/4 er muligens noe av det skarpeste Canon har...

Jeg baserer mine dommer over ting på egne erfaringer, ikke hva andre syntes. Første gangen jeg tok med 70-200 f/4L syntes jeg ikke den leverte, og la den derfor litt til side, da mitt 24-70 f/2.8L leverte skarpere bilder i en høyere frekvens. Heldigvis gav jeg 70-200 f/4Len en ny sjanse, og ble positivt overrasket, tross mitt negative førsteinntrykk.

 

Sånn. Da var vi ferdig med det.

Lenke til kommentar

Hadde lagt fra meg mitt 70-200 f/4L da det skuffet meg litt første gangen jeg prøvde det på en bilshoot, men denne gangen imponerte det stort! Fantastisk skarpe bilder, vil absolutt si det var på høyde med mitt 24-70 2.8L til tider.

Jeg trodde de objektivene skulle være ganske like på kvalitet jeg?!

 

Eh. Ja. 70-200 f/4 er muligens noe av det skarpeste Canon har...

Jeg baserer mine dommer over ting på egne erfaringer, ikke hva andre syntes. Første gangen jeg tok med 70-200 f/4L syntes jeg ikke den leverte, og la den derfor litt til side, da mitt 24-70 f/2.8L leverte skarpere bilder i en høyere frekvens. Heldigvis gav jeg 70-200 f/4Len en ny sjanse, og ble positivt overrasket, tross mitt negative førsteinntrykk.

 

Sånn. Da var vi ferdig med det.

 

Det er da ikke noe å ta sånn på vei for dette :roll: . Tror bare at du kanskje var uheldig den dagen, og at det ikke er 70-200 som er mer uskarpt enn 24-70. Sånn, nå er vi ferdige :tease: .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

noe litt enklere.

 

<snip>

 

Her kommer jeg og skal pirke på deg. Du proff, jeg amatør. David mot Goliat.. osv.. osv.. :)

 

Du tar utrolige bilder!! Men jeg har nevnt det tidligere, jeg synes at du drar for langt i spakene. Det er ikke tekstur igjen i huden på modellene dine.. de har fått sånn der type badeball hud, les; plastikk look.

 

Jeg skulle ønske at du roer ned trangen til å dra for mye i spakene i LR/PS. :)

 

 

My two cents..

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

@Jann.

 

Litt for mørkt for min del. Kjør bildet igjennom ACR og PS, og øk eksponeringen med ett stopp eller to. Og kjør på med litt «fill light». Samt en liten støyreduksjon, så blir dette bra! Tilslutt øk fargemetningen i bildet noe.. :)

Lenke til kommentar

@Jann.

 

Litt for mørkt for min del. Kjør bildet igjennom ACR og PS, og øk eksponeringen med ett stopp eller to. Og kjør på med litt «fill light». Samt en liten støyreduksjon, så blir dette bra! Tilslutt øk fargemetningen i bildet noe.. :)

Jeg lastet egentlig opp - bare for morro skyld etter fjellturen, :) vet dem ble ikke perfekte var ikke meningen heller. Uansett fikset litt på bildene noen hakk med noise og urlite klarhet samt størrelse ettersom jeg glemte det.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

@Jann.

 

Litt for mørkt for min del. Kjør bildet igjennom ACR og PS, og øk eksponeringen med ett stopp eller to. Og kjør på med litt «fill light». Samt en liten støyreduksjon, så blir dette bra! Tilslutt øk fargemetningen i bildet noe.. :)

 

Tror du forveksler månedstråden med bildekritikken.

 

 

Så absolutt ikke!! Antar man skal få lov til å kommentere andres bilder? Og samtidig poengtere hva man personlig synes om bildene? Etter hva jeg kan se så gir jeg ikke ut kritikk, jeg formidler kun mine ønsker om hvordan bildene kunne ha sett noe annerledes ut, sett i fra mitt ståsted.. :)

 

Jeg lastet egentlig opp - bare for morro skyld etter fjellturen, :) vet dem ble ikke perfekte var ikke meningen heller. Uansett fikset litt på bildene noen hakk med noise og urlite klarhet samt størrelse ettersom jeg glemte det.

 

Jupp, straks mye bedre!! :thumbup:

Lenke til kommentar

@Jann.

 

Litt for mørkt for min del. Kjør bildet igjennom ACR og PS, og øk eksponeringen med ett stopp eller to. Og kjør på med litt «fill light». Samt en liten støyreduksjon, så blir dette bra! Tilslutt øk fargemetningen i bildet noe.. :)

 

Tror du forveksler månedstråden med bildekritikken.

 

 

Så absolutt ikke!! Antar man skal få lov til å kommentere andres bilder? Og samtidig poengtere hva man personlig synes om bildene? Etter hva jeg kan se så gir jeg ikke ut kritikk, jeg formidler kun mine ønsker om hvordan bildene kunne ha sett noe annerledes ut, sett i fra mitt ståsted.. :)

Jeg synes det er helt greit iStereo og takk for det, ellers hadde sikkert jeg ikke gjort det på disse 2 bildene - for all del å kommentere bilder å komme med tips og synspunkter er jo bare fint.

Lenke til kommentar

 

Jeg forstår ikke poenget ditt.

 

Som jeg allerede har nevnt er dette fenomenet fotografert opp og ned i mente den siste tiden. Yr.no er langt fra alene om å bruke disse motivene.

 

Ingen av mine bilder er å finne på Yr.no, så vidt meg bekjent.

 

eh.. POENGET?? Bildet ditt lignet bare, og hjernen dro en sammenligning, thats it.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Tror du forveksler månedstråden med bildekritikken.

Det er ingen regel som tilsier at man ikke kan komme med kritikk også her.

 

  • Det er lov å kommentere bilder, men fullverdig bildekritikk skal fortsatt skje i bildekritikken.

 

Dette er reglen som er her inne. Tidligere praksis har vært at vi har gitt et + på bilder som vi liker og "hoppet over" de vi ikke liker. Så kanskje gjort en kort liten kommentar. Men ikke det å kommentere alle bildene som legges ut nedover på sidene. Blir veldig mye kritikk etterhvert da.

 

 

Det er vært veldig mye prat i denne mnds tråden i forhold til det det har vært i andre. Da prat om andre ting som objektiver, hunderaser, hvilke aviser som bruker hvilke bilder og hvordan været er rundt i verden. Kanskje komme oss tilbake på "normalen".

Lenke til kommentar

Siste OT fra min side.

 

 

Tror du forveksler månedstråden med bildekritikken.

Det er ingen regel som tilsier at man ikke kan komme med kritikk også her.

 

  • Det er lov å kommentere bilder, men fullverdig bildekritikk skal fortsatt skje i bildekritikken.

 

Dette er reglen som er her inne. Tidligere praksis har vært at vi har gitt et + på bilder som vi liker og "hoppet over" de vi ikke liker. Så kanskje gjort en kort liten kommentar. Men ikke det å kommentere alle bildene som legges ut nedover på sidene. Blir veldig mye kritikk etterhvert da.

 

 

Det er vært veldig mye prat i denne mnds tråden i forhold til det det har vært i andre. Da prat om andre ting som objektiver, hunderaser, hvilke aviser som bruker hvilke bilder og hvordan været er rundt i verden. Kanskje komme oss tilbake på "normalen".

 

Markerte et viktig poeng i rødt. Det var satt på spissen fra min side ved å si at jeg trodde Istereo forvekslet månedstråden med bildekritikken nettopp pga kommentarer på så mange bilder.

Ellers er jeg klar over vanlig praksis i disse trådene, beklager hvis jeg tråkket noen på tærne.

Skal forresten også holde meg mer til å poste/trykke + i tiden fremover, skravle mindre.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...