Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

1996 Audi A4 1.8T - Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hi Hei - Har akkurat den samme bilen som du ønsker.

Etter min erfaring så har jeg en del problemer med kjølingen, det vil da si i den siste perioden har jeg måtte byttet vannpumpe, termostat, tempgiver og kjølestussflens.

Plages fremdeles med at bilen sliter med å holde seg på 90 grader, mange andre plages også med dette. Selv om man har byttet tempgiver og termostat, hørte at termostat fra Polo skal fungere. Men har ikke prøvd det selv enda....

Ellers bruker bilen mye bensin i bykjøring, det er vel vanlig for en 1.8T men det blir for mye til mitt bruk da jeg bruker den til og fra skole/jobb.

Bilen er ellers kjempegod å kjøre, lett å skru på og går meget bra.

Bilen min har foresten rullet 205k (hatt den siden 180k).

Lenke til kommentar

Stebroren min har en A4 1.8 (ikke turbo) 99 mod.

Han har byttet drivknuter forran 3 ganger på 2 år. Han har nå akkurat byttet motor i den, da den tok kvelden etter ca 230 000km. Han har også hatt endel problemer med knimaanlegget som plutselig ikke virket mer. Kostet ett par tusen for ny "boks" i dashbordet.

Min erfaring er hvertfall at det er en forbanna drittbil :tease:

Det er mulig 1.8 og 1.8T er to helt forskjellige biler, men jeg tviler på at det er så mye annen forskjell enn at den ene utgaven har turbo.

Men, det vet jeg strengt talt ingen ting om :)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Jeg har '97 modellen av denne, AEB. Må si selv at motormessig er jeg meget fornøyd. Hatt lite problemer med min ihvertfall. Det som er en fordel er hyppig oljeskift (gjerne på hver 10.000, fanatikere og heavy trimmere opererer som regel med 5.000)

Min har nå straks rullet 250', og hittils har jeg byttet (som har røket):

Alle hjullagre + mansjetter, thermostat, eksosmanifold (grunnet større trykk) + diverse armer (Multilink).

Motor, girkasse og drivverk har fortsatt 0 svetting.

Det er en morsom bil, men jeg hadde nok holdt et øye spesielt med bærearmene/lenkearmene. hørt etter knirking og merkelige "slag" når du kjører over humper. Sjekk også kjølerøra til aircondition, de sitter litt lavt (nede på bilens høyre side mener jeg, lette å se).

En gang så begynte lufteanlegget å oppføre seg rart, da viste det seg at det var en føler som sitter bak cd spiller som sjekket temperaturen på lufta som blir blåst inn i kupeen hadde knekt festet sitt. Om det er et "vanlig" problem vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...