Gå til innhold

Kamptråd - Chelsea vs Manchester United

Latias

51 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten spillerbørs av United-laget:

De Gea: 8 - Stor på slutten og et par gode inngripender underveis, kan ikke lastes for målene, men er usikker og famlende ved et par anledninger

Rafael: 6 - Har god kontroll defensivt og bidrar litt offensivt, men blir litt anonym til tider.

Evans: 6,5 - har generelt sett kontroll, uheldig på selvmålet, men er ikke den som har de groveste posisjonerings og markerings feilene.

Rio: 4 - Har et par grove markeringsfeil, som på scroingen til Luiz, og burde vært med i cover på 1-0 bak evra.

Evra: 1 - Får 1 på grunn av et par gode offensive løp og skaffer straffe. Skyldig i alle mål(omtrent) og viser at han har 0 defensive ferdigheter whatsoever. Ræva.

Valencia: 7 - bevegelig og god som vanlig, men mangler litt end product idag, men skaper mye trøbbel for Chelsea.

Carrick: 9(BB)- Ligger riktig hele tiden, spiller de riktige pasningene og er rett og slett veldig god for tiden.

Giggs:7 - Slår mye bra fremover og er veldig spillbar. Ikke så dugandes defensivt som Carrick, men det er vel heller ikke meningen.

Young: 6 - Har en del gode involveringer og en bra avslutning, men blir litt for anonym.

Rooney: 9 - Jobber og sliter hele kampen og har 2 deilige straffer. veldig god, men litt for slurvete til tider.

Welbeck: 8 - Løper og skaper mye rom for andre, men er litt for dårlig i den siste delen idag, men for en spiller vi har for fremtiden her.

Lenke til kommentar

Haha, Valencia usynlig? Dummaste, sier bare litt om kapasiteten din om du virkelig mener det. Nei han putta ikke fire goaler, eller hadde førti assist, men han var likevel blant banens klart beste. Ikke Tonys beste kamp, men likevel mer enn godkjent. Var også fra et Tony raid 3-3 goalen kom fra forresten. Om vi hadde en som leverte under pari så var det Giggs, selv om også han hadde sine øyeblikk. Waliseren mister kula aaaalltfor ofte

• Liker 2
Lenke til kommentar

En grunn til at alt som kom fra Chelsea kom på United sin venstre side, Rafael og Valencia tok seg av alt som kom med bravur på den motsatte. At han i tillegg hadde noen monsterløp må også ha gått emil hus forbi, at han ikke klarte å penetrere feltet like mye som i den siste tiden får så være.

@Hansoen, De Gea 8? Fordi han endelig leverer en godkjent kamp? For det var ikke mer enn akkurat det.

Endret av Hyrlen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En grunn til at alt som kom fra Chelsea kom på United sin venstre side, Rafael og Valencia tok seg av alt som kom med bravur på den motsatte. At han i tillegg hadde noen monsterløp må også ha gått emil hus forbi, at han ikke klarte å penetrere feltet like mye som i den siste tiden får så være.

@Hansoen, De Gea 8? Fordi han endelig leverer en godkjent kamp? For det var ikke mer enn akkurat det.

Vi sitter med forskjellige inntrykk av Valencia. Jeg forventet kanskje mer av han og mindre av Bosingwa. Allikevel så er jeg fornøyd med Bosingwa sin innsats i dag. At Valencia var god defensivt var ikke det jeg siktet til nå.

Lenke til kommentar

Hva mer enn en godkjent kamp forventer man av en keeper? Skal han ta et par løp opp mot midtbanen og prøve seg på et par langskudd før han får 10? Han reddet alle han hadde mulighet til å redde, pluss et ekstra frispark som hadde vært mål på alle andre keepere i PL. Det eneste man skal kunne trenge han for er episoden hvor han bokset ut ballen i feltet, hvor han kunne holdt.

Lenke til kommentar

Bare meg som syntes De Gea må ta 1-0 goalen på delings med Evra? Skjønner ikke hvorfor han går etter den ballen med beina, det hadde jo lett for Evans å klarere den. Ubrukelig keeperarbe der og på en såpeboksning, men resten var godt nok og han hadde en supersave. Forventer nesten at han lager sirkus hver gang han spiller nå og jeg kan fktisk leve med det ut denne sesongen så lenge han viser forbedring og legger på seg noen kg. Fra neste sesongen igjen forlanger jeg at det er litt mer tid mellom hver blemme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Årets redning gir automatisk 2 ekstra poeng. har ikke sett en sykere redning siden Schmeichel tror jeg.

Som gammel-keeper på bl.a. kretsnivå vil jeg påstå at Krul sin dobbelredning forrige kamp var mer imponerende, slike "slengnings-redninger" er vakre å se på, men som oftest er de enkleste å utføre, da er det faktisk mye vanskligere å ta baller som kommer ved hofte-høyde (uten å ta noen som helst kreditt vekk fra DeGea's redning, var hans beste jeg har sett i år).

Skjønner heller ikke hvorfor du gir DeGea en 8'er på bakgrunn av ÈN super-redning, fyren får jo jaggu superlønn også.

Er også forbanna lei av at kommentatorer sier at redninger (som f.eks DeGea hadde i dag) hvor keepere "fingertupper" ballen over tverrliggeren er eksepsjonelle redninger, alle keepere når (eller burde iallefall) tverrliggeren ved et lite hopp og strake armer!.

Har folk glemt redninger som Barthez kunne varte opp med?

Knallharde skudd hvor han bare ville hoppe opp, ta i fast grep, og lande med ballen på streken uten å "vimse" med hendene, DET er en eksepsjonell redning.

DeGea har også noen rare, og tidvis skumle, innblandinger i dag, hvor han bestemmer seg for å bokse ballen ut i retur-områder, i stedet for å holde ballen fast (han var da ikke presset en gang ved to av anledningene).

Bare fordi keeperen slenger seg og får henda på en redning, så gjør det ikke redningen automatisk til noe "eksepsjonelt", da burde jo enhver "god pasning" bli slått opp minst like mye.

Bare meg som syntes De Gea må ta 1-0 goalen på delings med Evra? Skjønner ikke hvorfor han går etter den ballen med beina, det hadde jo lett for Evans å klarere den.

Helt enig.

DeGea skal ha skryt for at han tar tak i stolpen og dekker den, men han skal ikke gå ut i fra streken med mindre han får lagt kroppen ned mot ballen, han gjør en mye bedre jobb ved strek i tette situasjoner enn å begynne å vimse ut i forsvarerens område.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Hva mer enn en godkjent kamp forventer man av en keeper? Skal han ta et par løp opp mot midtbanen og prøve seg på et par langskudd før han får 10? Han reddet alle han hadde mulighet til å redde, pluss et ekstra frispark som hadde vært mål på alle andre keepere i PL. Det eneste man skal kunne trenge han for er episoden hvor han bokset ut ballen i feltet, hvor han kunne holdt.

Godkjent = 6. Superlativer kommer når matchvinnerredningene hagler og han virkelig har vært under press, og ja jeg forventer mer når det kreves mer av keeperen til United. Redningen hans på slutten ser bedre ut enn den bør være, står en meter feilplassert og han sjanser attpåtil ikke i rommet slik han bør gjøre nå han etterlater seg et så åpent mål. Likevel en flott redning. Er det en keeper som spilte til 8 idag så var det Cech.

Og jeg er enig med Toppmeis, han står for langt ute på førstemålet. Skylder uansett mest på Evra, Sturridge har en meter til linja, alle vet hvor han skal, foruten Evra.

Lenke til kommentar

Ikke enig at det er keepertabbe - han kan ikke bare la ballen gå innover i feltet. Evra brukes som rundingsbøye, og må ta skylden for det målet alene.

En av to sjanser Chelsea hadde i første omgang. Jeg vurderer Torres sitt skudd fra 18 meter som en sjanse. At Evans rygger 7-8 meter unna Torres der er utilgivelig.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Ikke enig at det er keepertabbe - han kan ikke bare la ballen gå innover i feltet. Evra brukes som rundingsbøye, og må ta skylden for det målet alene.

En av to sjanser Chelsea hadde i første omgang. Jeg vurderer Torres sitt skudd fra 18 meter som en sjanse. At Evans rygger 7-8 meter unna Torres der er utilgivelig.

Evans får et løp bak seg uten sikring(Rafael er på feil side av Sturridge(?)), han har ikke et valg, hvor er Rio. Og ingen sier at det er en keepertabbe heller :)

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Hvor lenge skal Evra få holde på som dette uten at plassen hans blir truet en gang? Det har vært slik i tre år nå. Han har en del gode bidrag offensivt, men noe sluttprodukt blir det sjeldent. Og defensivt er han en vandrende katastrofe, mest fordi han ikke gidder å løpe.

Hvor mange mål har vi sluppet inn på grunn av han i år? Gi meg Rafael og Fabio fra start. 100 ganger bedre defensivt enn Evra. Ikke så mye dårligere offensivt heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Evra trekker inn i midtforsvaret for å gjøre deres jobb, de blir forvirret og greier ikke å løpe ut for å ta rommet han etterlater seg.. Det skjer merkverdig ofte, faktisk.

Valencia spilte ikke en så god kamp idag, han spilte alt for trygt..Tony finter Vermaelen på rumpa, men Bosingwa, nei. Foretrekker Tony foran Young, Tony hadde det perfekte gjennomspillet av Rooney, men Rooney klarte ikke å fullføre løpet..

Lenke til kommentar

Evra trenger rett og slett konkurranse, for det har han ikke. Forventet mer av Tony mot Bosingwa i dag. Offensivt var vi top notch i dag, forsvaret ødelegger kampen for oss og da spesielt Evra. Men det ser jo ikke Ferguson. Eller, han ser det kanskje men gidder ikke gjøre noe med det. Gud jeg ser frem til den dagen vi får ny manager. Ja bare å flame meg.

Et navn som uke etter uke nevnes her: CARRICK! Hva faen har skjedd med denne fyren som har vært bedriten i 2-3 sesonger men som nå denne sesongen kamp etter kamp plutselig er vår viktigste spiller? Skandale om han ikke er i England-troppen til EM.

Lenke til kommentar

Aahhh, noodlehair :love:

DDG - Much betterer...except for one incident near the start when he muscled himself impressively to the ball...and then pansy patted it away like some kind of wimpering badminton player.

Rafael - Berbatouch

Evans - According to Johnny Evans' brain' date=' whenever Fernando Torres isn't in direct possession of the football, he doesn't actually exist.

Rio - For the first goal, he lost his man, and then instead of compensating by getting into a position to deal with anything, just sort of stood there. For the second goal, he ran off beyond the near post, forcing Rafael and Evans to mark three people between them, in order to, well, just stand there, marking no one...and then for the third goal, he lost his man again and shouldered the ball into his own net. Sort it the fuck out Rio.

Evra - How on earth can you let someone beat you to the line when you're already stood on the sodding line?

Young - The king of stupid football. He's petrified of his left foot, and yet he never runs or cuts inside, he always runs down the line and then has to cut back on to his right...and he doesn't do it in one movement either. He stops, cuts back, stops again, cuts back a few more times, and then puts the cross in. By this time (providing everyone else hasn't already finished playing and gone home), the defenders are all behind the ball and the strikers have their backs to goal, completely defeating the point in him running behind the fullback in the first place. He does it nearly every fucking time.

Carrick - He was better on the ball than anyone else in midfield other than Scholes, but then this was easy as Scholes was brilliant where as everyone else probably managed about 3 succesful passes between them.

Giggs - Plenty of surging runs followed by passing the ball to Liam Miller's evil and probably offside twin. Then stood up and delivered when it mattered. Not dissimilar to Rooney.

Valencia - We mostly got the ball out to him far too slowly. Chelsea had two people doubling up behind Bosingwa most of the time. The few times he did beat his man, he had to take them all out by running on the inside to play a give and go, and then he kept getting the ball played back onto his left foot, which is just a hologram of a real foot.

Rooney - Wasteful at times, but he stood up. He was on the ball and driving at people all the time, and those were two fecking good penalties for someone who's been spooning them recently. Yeah, he should be scoring them, but Ruud was mentally tough and one of the best penalty takers around, and look what happened when he fucked a meaningless one up in a Charity Shield game.

Welbeck - He was great first half. Disappeared from the game a bit when we changed our shape.

My Superior Ginger Liege - For those who called this desperate...we'd probably be out of the title race now if we didn't re-sign him. Name one player we could have bought in January who'd have been nearly as effective in the situation we're in now.

Hernandez - He managed to get caught offside before I'd even noticed he'd been subbed on.

Fergie - He picks daft teams, but today was a summary of why he's the best in the business. 3-0 down and defending like shite and I'm thinking "we'll still win this"

David Luiz - I've been critical since he appeared, but thought he was amazing today...he managed to defend nearly averagely despite spending the entire game sat in the stand behind United's dugout...presumably controlling himself with a Playstation remote.

Howard Webb - Spent the first half inside a time warp which was five seconds behind reality. Also seemed to become confused and invent a reason to stop the game whenever the ball was in open play for more than 15 seconds.

Chelsea fans - Spent the game booing Rio Ferdinand due to issues relating to the colour of his skin, and then fucked off from a great game 5 minutes early because their injury hit team had the audacity to only be drawing with the champions of England.

Stamford Bridge - Why did it start melting about half way through the game?

Moral draws - They're better than moral victories because they don't involve you losing the game and having a player rightfully sent off.

Defending like a bunch of halfwit six year olds - Stop it.[/quote']

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke usynlig, men langt fra det han har levert i det siste. Bos gjorde så absolutt en god jobb mot han. Før kamp trodde jeg Bos kom til å henge mil etter, men det skjedde absolutt ikke. Bos leverte en meget god kamp og klarte seg bra.

Seriøst? Eneste grunnen til at Bosingwa hadde nubbsjangs i duellene med Val var jo at dere dobla på kant hver eneste gang Tony V fikk kula i beina. De gangene den ble spilt med fart og det ikke var tid nok til dobling ble han løpt i senk. Dobling på kant er noe trenere foretar seg når backene skal møte Messi eller Ronaldo. Begynner å bli en stund siden jeg så det, men Bale har også møtt på en dobling i år såvidt jeg husker. Pluss i boka nok engang til stoneface.

Evra - How on earth can you let someone beat you to the line when you're already stood on the sodding line?

Moral draws - They're better than moral victories because they don't involve you losing the game and having a player rightfully sent off.

Defending like a bunch of halfwit six year olds - Stop it.

I love you.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...