Gå til innhold

Kamptråd - Chelsea vs Manchester United

Latias

51 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Slike situasjoner er bare helt håpløse(andre straffen) imo. For meg kan både gult kort for filming, å straffespark bli dømt uten at det blir feil. Welbeck fremprovoserer straffen noe jævlig ved å slenge bena inn i Ivanovic. Hvis Welbeck virkelig ville fordi Ivanovic der så hadde han valset lett forbi han. Men samtidig så står Ivanovic delvis i veien får han å da kan han bare springe inn i han å falle.

Føler jeg ser slike situasjoner hele tiden. For meg blir ingen av avgjørelsene rett uansett.

Lenke til kommentar

- Skulle vært rødt til Cahill i første, og frispark, ikke straffe

- Young skulle ikke hatt straffe i første

- Første straffe er grei, elendig av Sturridge

- Andre straffe er billig, vikler seg inn i hverandre, hadde ikke sagt noe om Webb hadde vinket det videre.

Hva jeg mener om dommersituasjonene idag, ellers syns jeg det er flatterende at Chelsea får 3-0. Fortjente ingenting etter første omgang, så svikter vi totalt i forsvar og gir dem to billige. At vi kommer tilbake etter 3-0 syns jeg er fabelaktig, men vi skal ikke trenge det, satan så elendig markering. Uansett uavgjort på brua hadde jeg vært fornøyd med før kampen, og er ihvertfall fornøyd slik kampen utviklet seg.

Lenke til kommentar

Kom igjen da. Når går Welbeck mot Cech?

Han blir jo taklet så han ikke får det. Herregud, er det vanskelig å forstå at han løper til høyre for å unngå taklingen og skjærer inn?

Ballen er da heller ikke på vei mot mål. Det vanlig ville vel vært å sparke ballen fremfor seg også løpe en liten "omvei" for å ta den igjen, men han sparker jo ballen også vekk fra mål. Nå gjorde jo Webb det riktige i den situasjonen og skal ha ros for det. Selv om enkelte mener på liv og død det var rødt kort. Jeg er sterkt uenig i at det er et rødt kort og kommer ikke til å endre min mening.

Lenke til kommentar

Mistet en lang (og analytisk) post om både kampen i dag og dommerstanden genrelt sett, men datamaskinen ville ikke være med på leken og hang seg opp. Gidder ikke begynne på nytt, så tar kjapt dagens hendelser slik jeg tolker dem

- Ash Young - ikke straffe, dive og gult kort.

- G. Cahill - Frispark og rødt kort. J.Evans fikk feks rødt mot City for en forseelse i samme område av banen i fjor og det var helt greit. Welly kom kanskje litt skrått, men ville fortsatt hatt en stor sjanse til å score.

- Evra - Så billig ut første gang jeg så den, men dette er og blir et straffespark. Pat er ballfører og Sturridge klumser han i bakken

- Welbeck. Som Adam Johnson i går, Gerrard/Rooney tidligere, Sturridge mot QPR eller Zhrikov mot oss for to sesonger siden. Dette er ikke straffer. Welbeck - utilsiktet eller ei - oppsøker beina til Ivanovic. Sistnenvte gjør ikke et utfall med føttene mot kula og derfor kan det heller ikke være en felling for meg. Syntes ikke det er gult kort, han blir "felt," men det er heller ikke straffe.

For å få bukt med problemet må man 1) Heve terskelen for hva som er frispark og straffer. Det samme med gule og røde kort. 2) Vi må få bedre dommere og menneskeliggjøre yrket dems. De får heller få bedre betalt, men må seriøst snart svare for seg slik at folk kan se hva begunnelsene der og da var. 3) Spillerne må ta ansvar eller straffes for å konstruere straffer/filme. Å få bukt med problemet helt og holdent kommer aldri til å skje, men vi kan gjøre det mye bedre.

Ellers må jeg bare få skryte litt av laget mitt. I snitt er det 3.5 goaler pr kamp i ligaen, møe drama, overraskende tap, fint spill, overbevisende seire, stortap og alt som er. Med unntak av en nitrist 7-9 kampers periode i høst har vi vært sjukt underholdene i år, på godt å vondt. City er nok hakket bedre, men det er gøyere å se United kamper for alle og enhver. For meg er det viktigere enn trofer nå, for lets bring back the United of old. Syntes vi var klart best i dag og på 3-0 var det uhyre flatterende, selv om man selvsagt ikke kan si det er ufortjent når det blir tre i sekken. Og ja, vi må ha to straffer og det er sikkert bittert for the blues, men spillemessig var vi mye bedre enn Chelsea - og det på en dårlig dag. Syntes vi burde slått Chelsea, rett å slett fordi vi er et bedre fotball-lag.

Stolt og fornøyd, selv om det ble 2p tapt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...