Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Normalt med rare drømmer ved alkoholmangel?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har drukket mye og ofte den siste tiden, og igår var jeg inne på andre dagen uten drikking. Altså jeg var edru da jeg la meg. Slet med å få sove, men når jeg vel sovnet våknet jeg flere ganger iløpet av natta (sov jævlig dårlig) og hadde merkelige drømmer. Blant annet drømte jeg at jeg var ute og gikk da jeg plutselig fant en åpen koffert full med 1000, 500, 200 kroner-sedler og en hel haug med pantelapper fra en panteautomat...Drømte et par andre drømmer også som var helt sinnsyke, men husker ikke hva det var. Husker bare at jeg var glad at det var drømmer og ikke virkelighet da jeg våknet.

Alkoholabstinenser har jeg også begynt å få siste tiden når jeg ikke drikker. Men dette med sjuke drømmer...Hører det til abstinensene? Noen som er insatt i emnet?

Postet av anonym: f4792831f8b5cb2608072d305e2c4723

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan det jo godt være. Det er individuellt hvordan man reagerer på abstinenser.

Er det noen spesiall grunn til at du prøver å drikke deg til døde?

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dette forumet skal være så usaklig til tider. Ser topicer med seriøse henvendelser, hvor det vries og vendes på topicen.

Hvorfor referer du "Er det noen spesiall grunn til at du prøver å drikke deg til døde?", har det noe som helst måte med førsteposten? Skal man være saklig så for all del forsøk å svar på spørsmålet, og ikke lag et nytt spørsmål. Latterlig av deg.

Forøvrig trådstarter, vet om flere som har hatt sine fylla kurer, og de har også snakket om spesielt dårlig søvn i ettertid, samt hvordan kroppen reagerer. Normalt etter lengre perioder med mye alkoholinntak, kroppen påvirkes veldig av dette stoffet.

Endret av phpnuke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bekymring? Enhver medmenneske kjenner vel til bekymring og medfølese for hverandre, om det på nett eller ei. Saken er, hvorfor skal absolutt alle som sitter på andre siden av gjerdet, påpeke dette hele tiden. Kanskje ikke du tar deg nær av sånne uttrykk du bruker, men alle er ikke som deg.

Tenk litt på at tastetrykk på nett, støter gjerne like mye som ord. Kanskje ikke tilfelle her, men hvem vet. Sett dette før.

Lenke til kommentar

Hvis man poster på et åpent diskusjonsforum på nettet så ligger det i kortene at man får usensurerte svar.

Hvis man ikke vil ha det så tar man opp problemene sine med lege eller annet egnet helsepersonell.

Måtte din førstefødte få AIDS og dø før den er 10 måneder gammel.

Slik? Er det slik man skal te seg i offentlige forum?

Endret av tofagerl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er lov å si "du drikker for mye"; men det du skrev var faktisk direkte motbydelig, og vil om noe utestenge konsktruktiv diskusjon.

"er det noen grunn til at du prøver å drikke deg til døde?" er motbydelig? Når hele posten handler om bivirkninger av langvarig alkoholinntak må det jo være lov å kommentere det? Jeg tror uansett det var ment som en slags spøk, det er jo rimelig idiotisk å bli så avhengig av alkohol at du ikke klarer å sove uten det. Alkohol gjør generelt at du sover elendig - tungt, men ikke godt.

edit: oi, fikk ikke med meg den herlige ekstraposten din. Du, kjære sir, tar deg for nær av ting.

Endret av Gebby
Lenke til kommentar

Hvis man poster på et åpent diskusjonsforum på nettet så ligger det i kortene at man får usensurerte svar.

Hvis man ikke vil ha det så tar man opp problemene sine med lege eller annet egnet helsepersonell.

Måtte din førstefødte få AIDS og dø før den er 10 måneder gammel.

Slik? Er det slik man skal te seg i offentlige forum?

Hvis du er så engasjert i å moderere hva som skrives på forumet så får du søke på en moderatorpost her de serru.

Lenke til kommentar

Snodige drømmer? - Kan godt være abstinenser, kan sikkert også ha noe med underbevisstheten, regner med at du har fått mye negative tilbakemeldinger anngående din rusbruk; og siden du holder deg edru, kan det godt komme frem av abstinensene.

Har lite kunnskap om alkohol abstinenser, men lurer på om de fleste drømmene dine handler om "rusen" direkte eller indirekte? (Tenker på kofferten med penger, og pantelapper)

Endret av Notelitten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snodige drømmer? - Kan godt være abstinenser, kan sikkert også ha noe med underbevisstheten, regner med at du har fått mye negative tilbakemeldinger anngående din rusbruk; og siden du holder deg edru, kan det godt komme frem av abstinensene.

Har lite kunnskap om alkohol abstinenser, men lurer på om de fleste drømmene dine handler om "rusen" direkte eller indirekte? (Tenker på kofferten med penger, og pantelapper)

Endelig et seriøst svar fra noen som ikke inneholder en masse internettkrangling. Det med kofferten kan godt ha å gjøre med at jeg ikke har så mye penger. Og fra drømmen husker jeg at jeg tenkte på alkohol nesten med en gang jeg fant kofferten. Noe i stil med "tenk på alt jeg kan kjøpe med dette". Tidligere når jeg har vært edru har jeg også drømt om at jeg drakk alkohol...Trådstarter

Postet av anonym: f4792831f8b5cb2608072d305e2c4723

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...