pietk75 Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Hei, Sitat fra siste Hjemme-PC (test av Buffalo CloudStation NAS): "Som navnet tilsier satser CloudStation på å være mer enn bare en lokal NAS. Ved hjelp av Pogoplug-programvaren vil den enkelt gi deg tilgang til mediene dine både på mobiltelefoner, nettbrett og andre PC'er". Jeg har nå akkurat fått inn en Synology ds411j hjemme. Jeg trodde jo hele poenget med NAS var at innholdet i den skulle være tilgjengelig for andre enheter - det være seg nettbrett, mobil eller en annen PC. Ligger ikke dette inne som funksjon på enhver NAS? Har DSM innebygget denne muligheten? Er det komplisert å hente data fra sin egen NAS (til egen bærbare) når man er ute på reise? Er det risky å ha den oppe å gå på nett i flere uker når man er på reise (når man ønsker access til egen data på reisen)? P. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Joda, poenget med en NAS er å få lettvint tilgang til innholdet for hvilken som helst enhet i hjemmet og utenfra for den saks skyld. Tilgang utenfra er mest komplisert da det jo er et sikkerhetsspørsmål men de aller fleste NAS har apps som muliggjør slik tilgang på flere nivåer fra rein ftp tilgang til mer avanserte delingsmuligheter for multimedia. DS411J er forøvrig et godt valg og innehar masse god funksjonalitet. Jeg har ikke denne fabrikanten selv da jeg kjører Netgear over hele fjøla hjemme, men det er et utbredt NAS merke her inne så det er sikkert noen som kan gå mer i dybden for deg hvis du spør pent. Forøvrig ligger det jo mye informasjon på nett hvis du gidder leite litt selv. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Med SSH så er det så enkel og sikkert som det kan bli. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå