Gå til innhold

Satanstøy fra lydkortet

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nettopp nytt hovedkort, et Abit IS-7.

Jeg bruker onboard-lydkretsen. Problemet mitt er at når jeg ikke spiller av noe musikk eller noe lyd i det hele tatt, så hører jeg likevel en veldig lav (men irriterende) støy. Denne støyen blir akkompagnert av en noe sterkere støy når jeg beveger på musen, enten jeg bruker den trådløse ps/2-musa eller usb-musa. Det kommer enda sterkere støy når jeg scroller, enten websider eller andre ting, med mus eller tastatur.

Selv om jeg stopper all lyd fra pcen (mute), er denne støyen der. Jeg har plugga et Koss ur-30 headset i lyd-ut-kontakten, og bruker dette til å høre musikk, spille, osv.

Er hovedkortet mitt ikke helt ved sine fulle 5? Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre hjerneskade? (jeg blir gal av støyen..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke bevege meg for langt ut på den tynne isen, men jeg har faktisk hatt denne lyden på min tre ABIT hovedkort med onboard audio. Mitt siste ABIT IC7-G lider av akkurat det samme som du beskriver.

Løsningen er vel å invistere i et eksternt PCI kort eller lignende. Det pågår også en heftig debatt på ABIT's hjemmesider omkring onboard audio. Ut i fra det lille jeg leste, så var stemningen ganske amper blant eierne av IC7 serien.

Linken har jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...