pietk75 Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Hei, Min arbeidsgiver dekker min bærbare PC, og jeg har hele tiden holdt meg til Thinkpad. Solide og velbygde bærbare. Min nåværende begynner å bli litt sliten, og jeg skulle egentlig handle nå. Jeg har imidlertid bedt arbeidsgiver om å holde igjen litt - jeg hadde lyst til å vente til Ivy Bridge kom til høsten. Når nå Lenovo lanserer T430u (antakelig med Ivy Bridge), så høres det jo greit ut. Imidlertid ser det ut som om de dropper optisk drev i den. Da er jeg litt skeptisk. Ikke fordi det optiske drevet blir brukt så mye, men for et arbeidsverkøy, så er det en kjempefordel å ha det. Det har opplevd flere ganger (seminarer, møter, kundekontakt, etc). Jeg MÅ ikke ha tynnest mulig PC, og de nye ultrabookene har sikkert sine sterke sider - men jeg vil altså heller ha et optisk drev. Lenovo lanserer riktignok en Ideapad S430 med optisk drev. Jeg kjenner ikke de ulike seriene til Lenovo. Hvordan er denne i forhold til T-serien? Vil det komme en annen Lenovo som skal erstatte T420s? Eller blir arvtakeren uten optisk (t430u)? P. Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Bare sørg for å få deg SSD disk og minimum 8GB RAM, så går det finfint. T420'n jeg har måtte ha det før det ble fart i sakene.. Standard-disken var sinnsykt treg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå