MorganGaming Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 spørsmålet er enkelt. hva er din drømme PC? ikke spar på noe, bruk bare det nyeste og råeste. alle delene må være kompatible med hverandre. Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 En god en. haha, samme her Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) En skikkelig server med mye minne, flere Xeon-prosessorer og SSD-RAID må vel være den ultimate drømmemaskinen min! Du kan gjerne slenge på et par CUDA-kompatible skjermkort også. Endret 1. februar 2012 av Gavekort Lenke til kommentar
greenman Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Den jeg har nå + et 7970 og 2 skjermer til kanskje. Har ikke bruk for noe bedre. Ville vært sløsing å kjøpe noe bedre. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Vil bare ta en kortversjon: Intel Xeon 10-Core E7-8870 2x crossfire Asus Radeon HD 7970 DirectCU II Top Corsair AX 1200W Windows 7 enterprise (Fri windows 8 upgrade) + OSX lion egen formet operativsystem avtalt med apple og microsoft tilpasset denne maskinen. OCZ RevoDrive 3 X2 960GB SSD 2x (Raid) Hitachi Deskstar 7K4000 4TB SATA364MB, 7200RPM, 6GB/S Pioneer BDR-206BK Blu-ray + LG HD dvd brenner. Men før jeg rekker å nevne hovedkort for å ikke snakke om denne maskinen er godt verdt over 100 000 kr i dag ferdig bygget, langt bedre en Mac Pro. Vil flere her kalle meg en tulling. Nå er det ikke det at jeg ikke har råd å betale et slikt oppsett, men det snakkes om fornuft og behov. Men på den andre siden kan man ha et slik oppsett i 10-20 år uten den blir noe dårligere så langtid invistering i så fall. Glemte å nevne vannkjøling, men jeg vil si det er bortkastet her, da en billig kjøperibbe og deaktivering av kjerner antakelig vil gjøre susen. Endret 1. februar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 Vil bare ta en kortversjon: Intel Xeon 10-Core E7-8870 2x crossfire Asus Radeon HD 7970 DirectCU II Top Corsair AX 1200W Windows 7 enterprise (Fri windows 8 upgrade) + OSX lion egen formet operativsystem avtalt med apple og microsoft tilpasset denne maskinen. OCZ RevoDrive 3 X2 960GB SSD 2x (Raid) Hitachi Deskstar 7K4000 4TB SATA364MB, 7200RPM, 6GB/S Pioneer BDR-206BK Blu-ray + LG HD dvd brenner. Men før jeg rekker å nevne hovedkort for å ikke snakke om denne maskinen er godt verdt over 100 000 kr i dag ferdig bygget, langt bedre en Mac Pro. Vil flere her kalle meg en tulling. Nå er det ikke det at jeg ikke har råd å betale et slikt oppsett, men det snakkes om fornuft og behov. Men på den andre siden kan man ha et slik oppsett i 10-20 år uten den blir noe dårligere så langtid invistering i så fall. Glemte å nevne vannkjøling, men jeg vil si det er bortkastet her, da en billig kjøperibbe og deaktivering av kjerner antakelig vil gjøre susen. wow, litt av et oppsett. men over på litt off topic, det hadde vært kult hvis flere privat folk bygde monster pc'er og ikke bare selskaper og magasiner som pcworld. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Problemer er i dag, er neppe mange som bygger pcer til 100 000 kr. De kjøper den dyreste mac pro i så fall, og lever med å gjøre dårlig kjøp. Så hvis kjell inge røkke, Olav Thon muligens ville kjøp noe, hadde de nok godt for den beste de har råd til som ser fine ut. Nå finnes det nok noen som bruker sin egen pc som videoredigerings maskin, eller noe annet avansert bruk, men da snakker vi om fåtall brukere her. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Glem det, jeg orker ikke... Endret 6. februar 2012 av Tan28 Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 Problemer er i dag, er neppe mange som bygger pcer til 100 000 kr. De kjøper den dyreste mac pro i så fall, og lever med å gjøre dårlig kjøp. Så hvis kjell inge røkke, Olav Thon muligens ville kjøp noe, hadde de nok godt for den beste de har råd til som ser fine ut. Nå finnes det nok noen som bruker sin egen pc som videoredigerings maskin, eller noe annet avansert bruk, men da snakker vi om fåtall brukere her. det er lov og drømme, ikke sant? 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) Kan godt være det ikke finnes folk som kjøper pc over 30 000 kr. De leier nok heller 1 gigabit fibernett og f.eks Mac Mini som de fjernstyrer andre dyre servere. Hva syns folket om den? Over Mac Pro vertfall, med maskinvare som jeg har nevnt tidligere. Over det er bortkastet å betale. Der kan man ha 2 klynge maskiner til en som gir dobbelt kraft. Kansje å legge til noen gode høytallere på siden så burde det bli bra? Endret 9. mars 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Jeg har heldigvisdrømmemaskinen, så jeg slipper å drøme 1 Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Kan godt være det ikke finnes folk som kjøper pc over 30 000 kr. De leier nok heller 1 gigabit fibernett og f.eks Mac Mini som de fjernstyrer andre dyre servere. Hva syns folket om den? Over Mac Pro vertfall, med maskinvare som jeg har nevnt tidligere. Over det er bortkastet å betale. Der kan man ha 2 klynge maskiner til en som gir dobbelt kraft. Kansje å legge til noen gode høytallere på siden så burde det bli bra? hver gang jeg ser den får jeg lyst til og ta lån i banken... Jeg har heldigvisdrømmemaskinen, så jeg slipper å drøme fint for deg poste bilder? Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 17. mai 2012 Del Skrevet 17. mai 2012 Det jeg ville hatt..alt er overkill, iknow.. men tittelen sier sitt os er ikke med, jeg vet det Lenke til kommentar
greenman Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Bare en SSD, en skjerm og ingen vannkjøling? Lenke til kommentar
SLi Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Western Digital Caviar® Black 2TB -X2 Intel® Core i7-3960X Extreme ASUS RAMPAGE IV EXTREME, Socket-2011 Corsair AX 1200W PSU EVGA GeForce GTX 690 4GB PhysX CUDA Intel® SSD 520 Series 480GB 2.5" - X2 OCZ RevoDrive 3 X2 SSD 480GB -X2 Microsoft Windows 7 Ultimate Silverstone Temjin SST-TJ11B-W Big Tower ASUS DRW-24B5ST, DVD±RW Writer Corsair Vengeance DDR3 1866MHz 32GB CL10 Noctua NH-D14 SE2011 CPU Kjøler ASUS Xonar Phoebus Asus 27" LED VG278H -X3 Totalpris: Helt jævlig mye Endret 18. mai 2012 av SLi Lenke til kommentar
xRun Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 (endret) Nå finnes det nok noen som bruker sin egen pc som videoredigerings maskin, eller noe annet avansert bruk, men da snakker vi om fåtall brukere her. Jeg er blant dem, har et greit i7-oppsett men ikke noe overdådig. Kraften hentes fra flere SB-maskiner i klynge som gir mye bang for the buck. Brukes ikke til gaming, og det går lite strøm på ovner her i huset, naturlig nok. Endret 18. mai 2012 av xRun Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Drømme PC: ASUS Rampage IV Formula 3930K 2x GTX 680 3x HwLabs BlackIce GTX 560 1x HwLabs BlackIce GTX 280 Caselabs STH10 EK Nickel/Plexi blokker på alt! UV Rød væske Plextor M3P SSDer 1x Veldig god 27" med høy oppløsning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå