danfredr Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Hei. hvordan får får jeg en opp en liste over alle filene i c:mp3 ? hva er koden får når jeg dobbelklikker så starter programet ? Dette er i VB 6 Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 explorer.exe? FileListBox hvor du setter path = c:mp3 File1.Path = "c:mp3" For å åpne riktig program må du tolke endelesen på filnavnet, og deretter hente ut programmet for å åpne den filtypen i windows registeret, og bruke shell kommandoen. Akkurat det kan jeg ikke, og vet ikke hvor det ligger i register filen sry... søk deg heller fram på http://www.planet-source-code.com, sikker på at jeg ahr sett noe lignende der... lykke til! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Public Sub PopulateListBox(ByRef lst As ListBox) Dim d As String d = Dir("C:*.mp3") Do Until d = "" lst.AddItem d d = Dir() Loop Until d = "" End Function Public Sub ListBox_DoubleClick() ShellExecute("open", ListBox.SelectedItem) End Sub Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 Går det ant å jøre dette med en popupmenu ? Lenke til kommentar
danfredr Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Nå har jeg lagt inn denne koden i Command1 som Clikk File1.Path = "c:\mp3" men den funker perfekt ! men hvordan skal jeg fixe son at når jeg dubbel klikker på en fil i list1 så opnes filen i korekt program ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå