Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP Pavillion dv6000 nede for telling

Anbefalte innlegg

Pc'en til samboeren min døde litt nå nettopp. Skjermen ble bare svart, og så kuttet strømmen. Vi prøvde å slå den på igjen noen ganger, men vi rakk bare å se HP-logoen før pc'en døde igjen.

Jeg mistenker at den bare er full av støv. Den har kommet med noen uforklarlige pipelyder nå og da, og maskinen har vært oppi både senger, pledd og puter. Vi lot den derfor stå i 20 min før vi prøvde på nytt, og da startet den helt fint.

Jeg har vært litt inne på HP sine sider og sett på instruksjonsboka. For å få ut vifta ser det ut til at man må demontere hele maskinen. Det blir litt i overkant mye puslespill for en uinnvidd. Det jeg håper dere kan hjelpe meg med er svar på disse spørsmålene:

- Stemmer det at jeg må demontere hele maskinen for å få løs vifta og rense den? Bruksanvisningen ligger her: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01035677.pdf. Kapittel 5.21 handler om vifte.

- Vil det hjelpe noe om jeg kjøper trykkluft på boks, sikter inn i maskinen og blåser rundt?

- Vil støvet som da flytter seg rundt inne i maskinen skape andre problemer, evt. brannfare?

- Maskinen er fra 2008. Hvor sannsynlig er det at Expert tar dette på reklamasjon og fikser det gratis? Samboeren min har kvittering.

Håper noen kan hjelpe litt! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykkluft på boks er en god plan. Ville dog delvis skrudd opp maskinen først, og brukt trykkluften litt strategisk.

Det er nok ikke dumt å støvsuge alle viftehull før du bruker trykkluft.

Det er meget tvilsomt at Expert fikser det. Det er "brukerfeil" at det er støv i maskinen, så da må man ordne det selv :-)

Lenke til kommentar

DV6000 med nVidia chip pleier å ta kvelden pga produksjonsfeil vet jeg, har reparert endel av disse selv.

Men det kan være at vifta er død og maskinen slår seg av for å beskytte seg selv. Bare å skru opp og blåse ren og om den er gåen bestille en ny på ebay.

Store mengder støv er ikke mulig å reklamere på

Lenke til kommentar

Hei og takk for innspill!

Kjøpte trykkluft i går og det kom ut en del støv. Det hjalp dessverre ingenting på symptomene. Maskinen starter, viser HP-logo, og skrur seg av. Det virker som vifta starter, men det er litt ulyd i den. Håpløst ...

Det som ligger på harddisken vil vi jo gjerne ha. Jeg tenkte å kjøpe en sånn: clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=164745424

Er det andre måter å gjøre det på? Vi har en pc til, men bare plass til én disk i den.

Lenke til kommentar

Du kan prøve å boote maskinen inn i Ubuntu via en USB-pinne. I så fall er det softwarefeil. Hvis du får logget deg inn i Ubuntu, så er det meget enkelt å kopiere over filer fra den interne disken til f.eks en minnepenn.

Evt. så kan du kjøpe den på Clas og benytte deg av 30 dagers returrett, og få pengene tilbake :-)

Hvis maskinen er defekt, så må expert fikse den. Ta ut dataene, og så ta den med på expert og krev handling!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...