Luringfax Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Da er jeg tilbake her på forumet som jeg fikk så god hjelp fra i forrige uke da jeg kjøpte min stasjonære pc. Jeg skulle gjerne gitt en review på hvordan den fungerer, siden jeg ser at mange har ideer om lignende oppsett, men den er desverre ikke kommet frem enda. Anyways, skal nå bygge pc for en kompis. Pcen skal brukes til gaming utelukkende. Et av kriteriene han ga meg var at den skulle komme på rundt 6k. Det andre kriteriet, som for så vidt er grunnen til at jeg tok kontakt med forumet igjen, er at han lurte på om han kunne kjøpe en pc nå, som var så oppgraderingsvennlig at han kunne oppgradere den til å bli ganske high end sommerferien 2013. Det første jeg tenker er å kjøpe en SSD og installere windows på den. Denne kan vel enkelt plasseres inn i et nytt bygg uten for mye stress. Dermed sparer man en del penger. Jeg lurer også på om jeg skal kjøpe en ganske high end PSU nå, siden jeg er blitt fortalt at en god PSU holder i 10 år. Det store spørsmålet ligger egentlig i hovedkortet. Skjer det store ting fremover som jeg må ta hensyn til i dette bygget? Regner med at om jeg kjøper corsair 8gb 1600mhz rambrikker, så er ikke disse helt utdatert om et litt over et års tid. Samme med SSDen med windows. i5 2500K må vel også holde ? Jeg er veldig i tvil her folkens, så bare fyr løs! Kjør diskusjon! Endret 31. januar 2012 av Sjuskebabb Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 i5 2500k er ikke noen dårlig prosessor men jeg synes du heller burde gå for i7, særlig hvis den skal 1) holde lengst mulig og 2) brukes primært til gaming. bare sørg for at det er flest mulig USB 3-porter på det. da jeg bygde ny maskin i sommer var det mange HK som hadde endel USB 2-porter og USB 3-porter. hva slags PSU er i bruk i maskinen hans per i dag da? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 tror du har enten lest litt feil eller skrevet litt feil en PSU holder i 10 år en god CPU holder i 3-4 år litt uenig i det ilpostino sier, en i5 er da like god i gaming som en i7, forklar litt, hva får den til å holde lengre med at den har hyperthreading? de aller færrest spill har mulighet for bruk av hyperthreading, og når de neste konsollene kommer så har de sannsynligvis 4 kjerner, det har i5en og i7en også, så tenker ikke at det vil bli noe endring i dette. (evidence) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 jeg har ikke noe som underbygget at i7 er bedre enn i5 til gaming. Siden det er en bedre tallknuser så jeg fr meg at den ville takle spill bedre i fremtiden. Denne artikkelen forteller om forskjellen på disse prosessorene. Lenke til kommentar
Luringfax Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Woopsie daisy! Mente selvfølgelig PSU!! Gikk litt fort i svingende. Får skylde på en deilig, boblende 40 grader i feber. Ilpostino, posten din forvirrer meg veldig, da alle sier at i5 gjør seg like godt til gaming, selv i high end builds. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Ilpostino, posten din forvirrer meg veldig, da alle sier at i5 gjør seg like godt til gaming, selv i high end builds. se svaret mitt i post #4. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 jeg tviler fortsatt på at spill vil ta bruk av hyperthreading i den nærmeste fremtiden (i den tiden sandybridge fortsatt er brukbar til high end spilling) etter litt søking rundt på google peker jeg på det samme fortsatt... Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Med et budsjett på 6k så selvfølgelig hold deg til i5. Forskjellene i gaming ("Pcen skal brukes til gaming utelukkende") er minimale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå