-Jonas- Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 I min Toyota Corolla '98 sitter det to standard høytalere som har sittet der siden den ble produsert. Selv kan jeg veldig lite om dette derfor spør jeg her. Lyden per nå er helt ok, men savner litt "trykk". Vil jeg kunne få dette ved å bytte ut med to nye høytalere, uten å måtte kjøpe subwoofer, forsterker og hele pakken? Er ikke ute etter noe sinnsyk bass, bare noe bedre enn det som sitter der. Vil f.eks disse være merkbart bedre?: http://www.netonnet.no/art/bil-og-gps/bilstereo/h%C3%B8yttaler/bilhoytaler-4-tom/hertz-dcx1001/119569.4691/ Takker for svar Lenke til kommentar
gusafari Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) med 60W uteffekt er det ikke de høytalerene med best "trykk" kan man si, men har jeg forstått deg rett er de sikkert helt ok til ditt bruk frekvensomfanget på 70 – 21000 Hz dekker heller ikke noe ordentlig bass. dennevil være noe bedre *flau over hvor feil jeg tar når ejg leser nedover xD* Endret 1. februar 2012 av gusafari Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Bedre og bedre. Har du orginalt hovedenhet så kan jeg banne på at det blir altfor lavt. Hadde orginalt i en passat da jeg bytta til dynabel 100w 6.5 " komponentsettet forann og herregud jeg måtte skru opp helt på fult for å høre noe som helst Da orginale elementene som sitter i bilen er mye lettere å drive og på mindre watt dermed spiller dem høyere med orginalt spiller. Men da jeg bytta til en kenwood spiller så ble det brukendes lyd. Men skal du ha nye fronthøytalere så annbefaler jeg deg å kjøpe en forsterker i tillegg for å få mest utnyttelse av høyttalere for cdspilleren har ikke så kraftig forsterker inni seg for å klare å kjøre dem optimalt Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 OMG, watt har ikke noe å si her. Om en høyttaler TÅLER 60w eller 100w spiller absolutt ingen rolle når den skal kobles til en så svak forsterker som er i spilleren, det er følsomheten til høyttaleren som har noe å si. En billig 4" høyttaler vil uansett aldri gi deg noe særlig trykk, så det kan du glemme med en gang. Er du sikker på at det er 4" som er orginalstørrelsen i din bil?? Bytte av spiller er nok mye mere fornuftig for å få mere og bedre lyd, men da må du kjøpe en spiller med litt kvalitet, feks noe fra pioneer eller alpine. gusafari, INGEN høyttalere har uteffekt Lenke til kommentar
-Jonas- Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Har en ny kenwood spiller i bilen per nå. Som visstnok skulle være temmelig bra, og er usikker på størrelsen på høytalerne. Har fått noen til å hjelpe meg med å ta en titt neste uke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå