gusafari Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) jeg har en audi 80 der allt lys flimrer ganske kraftig på tomgang og under kjøring. flimringen ser ut til å forsvinne på høyere turtall, men ved nøye ettersyn er det litt flimring da og. kan det være en løsning å bytte spenningsregulatoren? hvordan gjør man det? Endret 1. februar 2012 av gusafari Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 En billigløsning er å skru opp tomgangsturtallet :-) Lenke til kommentar
gusafari Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 En billigløsning er å skru opp tomgangsturtallet :-) blinkingen er der på høyere turtall også, det blinker selv om bilen står i gir og kjører. uansett vil ikke dette løse problemet, bare sløse med bensinen Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Det er mulig at det er dynamoen som er sliten. Jeg ville sjekket om den gir ut riktig spenning(skal vel være rundt 13V). Deretter sjekke at batteriet gir riktig spenning(litt over 12V). Hvis begge de to er OK, så kan du se på spenningsregulatorer. Lenke til kommentar
gusafari Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Det er mulig at det er dynamoen som er sliten. Jeg ville sjekket om den gir ut riktig spenning(skal vel være rundt 13V). Deretter sjekke at batteriet gir riktig spenning(litt over 12V). Hvis begge de to er OK, så kan du se på spenningsregulatorer. takk sjekket det, det var ok, byttet spenningsregulator, ingen flimrende lys igjen på bilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå