Gå til innhold

Lagring av javaspill


genser

Anbefalte innlegg

Jeg har for tiden en Nokia 3300, altså en series 40 mobil. Jeg kjøpte et spill fra Eurobate for 30 kr, og angrer faktisk ikke :) Men jeg skal nok bytte mobil snart, og kunne tenkt meg å beholde spillet, for det er litt gøy. Jeg akter ikke å betale 30 kr til for samme spillet.

 

Er det noen måte jeg kan flytte det over på minnekortet eller til dataen via kabel? Eventuelt, neste gang jeg kjøper et spill, kan jeg laste det ned på dataen så jeg kan beholde det istedetfor å legge det rett på mobilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Backup av spill funker kun på Siemens :-?

Men, kan du ikke velge å lagre spillet på MMC når du laster ned/innstallerer da? 3650 har i allefall den muligheten.

 

Og nei, ingen tillater nedlasting av spill til data.

 

Vi har hatt mange henvendelser fra T610-eiere som har måttet levert inn mobilen pga bugs og fått den tilbake med spillene slettet. Da vil de laste ned spillene på nytt, men det tillates selvsagt ikke.

Lenke til kommentar

Hmm.. Det var jo kjedelig. Man kan ta backup av ting på 3300, men bare kontakter, meldinger og innstillinger ser jeg :(

 

På minnekortet er det en mappe som heter Applications, men den kan bare brukes til å flytte over programmer fra dataen (.jar eller.jad, husker ikke) for så å installeres. Når man laster ned fra wap får man ikke spørsmål om hvor man vil innstallere det :(

 

Hmm. Du sier at "selgerne" ikke tillater nedlasting til data... Kanskje det finnes en Wap emulator på data som utgir seg for å være mobiltelefon? Bare en tanke...

Lenke til kommentar
Emulatorer støtter ikke nedlasting av java og selv om du faker User Agent i Opera vil du ikke kunne laste ned fordi du må laste ned via en wap gateway (via gprs eller dial-up).

 

Tja, det virker ikke som om alle bedriftene har fått til et slikt skikkelig system. Blant annet så kommer jeg inn på djuice sin xtrapakke og får lastet ned et javaspill der, selv om det egentlig kun skal være mulig fra mobil med djuice-simkort.

 

Har også betalt for spill på andre steder hvor jeg har gått inn med dataen og lastet ned. (måtte få opera til å sende ut at den bare aksepterte wap sider, og ikke html.. slik at den liknet mer på en mobil, men det gikk da)

 

Det som ikke funker er tjenester hvor ditt abbonnement blir trukket, og du derretter blir videresendt til nedlastingen.. Får du en link så kan du nesten alltid laste den ned (egen erfaring)

Lenke til kommentar
Det går vel å lagre nedlastede spill hvis en har en Symbian telefon? Slik som Nokia 3/7650.

 

Lagre dem kan man selvsagt, men disse mobilene gir deg ikke tilgang til selve filene i filsystemet så du kan ikke kopiere dem over på f.eks PCn. Kun SX1 av Symbian-mobilene gir brukeren tilgang til slikt.

Lenke til kommentar
Det går vel å lagre nedlastede spill hvis en har en Symbian telefon? Slik som Nokia 3/7650.

 

Lagre dem kan man selvsagt, men disse mobilene gir deg ikke tilgang til selve filene i filsystemet så du kan ikke kopiere dem over på f.eks PCn. Kun SX1 av Symbian-mobilene gir brukeren tilgang til slikt.

 

Og da vet du selvsagt om programmer som feks FE Explorer, Handy File osv til Symbian?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...