Danda Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Hei. Har en Kunshan 150 har amd radeon 6990m og i7 2760qm jeg lurer litt på om jeg skal oppdatere, jeg et jeg kan oppdatere cpu men er usikker på gpu, fant ut at ny i7 exttreme edition kan jeg få kjøpt på ebay for 1000$ og geforce gtx 580m kan jeg få for min 700$ da er jeg oppe rundt 12000kr noe som er ganske mye men jeg er villig til å betale det vist jeg kommer til å få en god ytelses økning, da det er lenge siden jeg har vært i gamet med disse tingene lurer jeg på om det er nødvendig med det eller bare bortkastet penger, eventuelt om jeg burde oppdatere 1 av de Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Det er vel temmelig bortkastet oppgraderings plan - gtx580m er ingen "oppgradering" om man har 6990m. Oppgradere "fra i7 2760qm er og rimelig unødvendig. PCen er knall den slik den er nå. Om 6990m vs gtx580m http://pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Mobile-GPU-Comparison-GeForce-GTX-580M-and-Radeon-HD-6990M/Bad-Company-2-Deus 2 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Jeg synes heller ikke at det er verdt merkostnaden det er å "oppgradere" fra HD 6990m til GTX 580m. Det er noe annet hvis man skal velge mellom de to i utgangspunktet - det er ting som gjør at noen vil foretrekke Nvidia'en, til tross for prisforskjellen. Men sånn i ettertid - nei. For det første er det kun i et par-tre spill at du kan spore noen forbedring i det hele tatt, og den vil være forholdsvis bitteliten. Sannsynligvis vil du ikke merke noe til den "oppgraderingen" i praksis. Det er også ett eller to spill der denslags vil innebære en nedgradering - fordi det finnes spill der HD 6990m gjør det noen få prosent bedre enn GTX 580m. Det kan dessuten hende at du ikke bare sånn uten videre kan putte inn et GTX 580m i stedet. Kanskje er kjøleren utformet annerledes for HD 6990m. Det får du greie på ved å henvende deg til teknisk support hos Multicom. Når det gjelder cpu, så skal du ha helt særegne behov eller bruksmønster på pc'en din for at du skal få noen nytte av en sterkere prosessor. For å si det sånn; hvis du lever av å kunne knuse store og mange tall så fort som mulig, så værsågod - enhver oppgradering av prosessor vil gjøre jobben litt hurtigere unna. Men er du en "vanlig" hobbybruker - nei. Bortkastede penger og arbeid, og totalt overkill. Det vil i hvert fall ikke føre til at du får noen forbedring i spill - her er det alltid skjermkortet som setter begrensingen, prosessorer utgjør typisk en forskjell på 1-2 fps, om i det hele tatt. 2760qm er allerede en svært så kapabel prosessor. Hvis du er en av dem som bare må ha det kraftigste som finnes, så vil ingenting av dette gjøre noe inntrykk på deg, selvsagt Endret 1. februar 2012 av thomit Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 For 12 000 kr har du en stasjonær som gruser laptopen. Sier seg selv Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) For 12 000 kr har du en stasjonær som gruser laptopen. Sier seg selv Ja, det er ikke til å komme unna at du får en helt annen klasse av ytelse for pengene med stasjonær maskin. Selvfølgelg for noen få så er det både kritisk å ha spillytelse OG mobilitet i samme pakke, men jeg tror det er mange som også rett og slett tror at det er samme du får for pengene uansett om du går for bærbar eller ikke (og velger da bærbar av praktiske grunner). Ellers er jeg helt enig med Syar2003 sitt svar. Det blir helt meningsløst å oppgradere dette slik som du (OP) forslår - rett og slett fordi det er liten til ingen ekstra praktisk ytelse å hente på det. Det virker for meg som du allerede ligger helt på kanten av hva ytelse man realistisk kan forvente ut av laptop.formatet og at du likevel vil ha mer. Da må du enten innse at du må gå for en stasjonær, eller så må du gå opp i prisklasse til de latterlige (i mine øyne) modellene som har SLI-skjermkort i bærbart format. Ser dog ikke helt poenget med slikt - for strømforbruket med noe sånt i spill vil være såpass høyt at mobilitetsfaktoren vil uansett bli begrenet når batteriet vil tømmes på under en time på full guffe. -Stigma Endret 1. februar 2012 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå