Gå til innhold

ny stasjonær pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel, jeg har noe hvis du ikke har noe imot å bygge den selv: (oppsettet er laget på Dustinhome.no)

post-227710-0-19192200-1328110643_thumb.png

det er nok noe av det kraftigste du får til under 4000kr

den acer maskinen er laget med bærbare maskiner av den laveste standarden, kan vel nesten tenke meg at de lagger i word og ikke kan kjøre aero, de klarer det sikkert, men det var bare for å "forklare" hvor "kraftig" den er

Lenke til kommentar

Tusen takk :) må eg kjøpe skjermkort eller er det innebygget? Har aldri bygget pc før, men gøy å prøve har demontert og satt i sammen da. Hvordan instalere windows?

skjermkortet er innebygd i prosessoren ;)

installere windows: start PCen og sett inn DVDen, siden DVDen er det eneste PCen kan starte på er DVDen, så vil PCen automatisk starte fra DVDen (mulig du må trykke enter), deretter kommer du inn i windows installeringsprogrammet

derifra kan du prøve å følge denne guiden (start fra skrifta rett over bildet med den svarte bakgrunnen nesten helt øverst)

Lenke til kommentar

http://www.prisjakt.no/list.php?l=7659

Mitt forslag. Eventuelt bytt ut 6850 kortet med GTX 560 som jeg har sett billig på kampanjer i forskjellige butikker.

Edit: alle deler kan kjøpes hos DustinHome

HD 6870 er bedre

I følge tester rundt om kring på nettet, så er et GTX 560 TI DCII TOP kort kraftigere enn ett 6870 kort. Et Asus GTX 560 TI DCII TOP kort er på samme nivå som 6950 kortene.

Lenke til kommentar

Mitt forslag. Eventuelt bytt ut 6850 kortet med GTX 560 som jeg har sett billig på kampanjer i forskjellige butikker.

HD 6870 er bedre

I følge tester rundt om kring på nettet, så er et GTX 560 TI DCII TOP kort kraftigere enn ett 6870 kort. Et Asus GTX 560 TI DCII TOP kort er på samme nivå som 6950 kortene.

nå er det jo ganske stor forskjell på vanlig GTX 560 "ikke Ti" og ett overklokket GTX 560 Ti, GTX 560 ti DC II TOP koster også 400kr mer enn ett HD 6870...

Lenke til kommentar

HD 6870 er bedre

nå er det jo ganske stor forskjell på vanlig GTX 560 "ikke Ti" og ett overklokket GTX 560 Ti, GTX 560 ti DC II TOP koster også 400kr mer enn ett HD 6870...

Ja det er sant :)

Lenke til kommentar

De er tilsvarende like raske, så ta det som er billigst :) Og Windows må skaffes selv ja. De fleste har alltids noe liggende, om det er gammelt kabinett, Windows, osv. så de fleste vil klare å få "ny" data til rundt 4k.

Endret av Johnny_B
Lenke til kommentar

det er en gammel hpc fra 2002 - 2005 ein plass :/ dataen fungerer men fyyy f... så treg den er!

tror den er oppgradert før, fikk den gratis av søstera mi.

så hadde det vært mulig å bytte hovedkort men beholdt kabinett og strømforsyning?

Lenke til kommentar

det er en gammel hpc fra 2002 - 2005 ein plass :/ dataen fungerer men fyyy f... så treg den er!

tror den er oppgradert før, fikk den gratis av søstera mi.

så hadde det vært mulig å bytte hovedkort men beholdt kabinett og strømforsyning?

tror kabinettet kan beholdes, men strømforsyningen kan være et problem fordi det er mulig det går etter HP sin egen standard, noe som betyr at det ikke virker på andre hovedkort (egentlig så kan det bety at hvis du setter inn ett hovedkort som ikke er av den HP standarden så blir det dødt...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...