sk97 Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 hei, dette er mitt første innlegg så vær litt snill med meg. lurer på om eg skal kjøpe meg en billig stasjonær pc, ca 4000 kr hva bør jeg se etter? skal ikke ha noen gamer pc men skal klare "css" og kansje "bfbc 2" tror dere denne hadde vært aktuell? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=656894#extra har skjerm. Lenke til kommentar
Morsegutten Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Tviler på at den tar Bfbc 2 på lav grafikk innstillinger Lenke til kommentar
sk97 Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Ja ser den noen tips til annen pc? Har en annen pc som eg kan spille på, men fint å kunne spille litt da Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 vel, jeg har noe hvis du ikke har noe imot å bygge den selv: (oppsettet er laget på Dustinhome.no) det er nok noe av det kraftigste du får til under 4000kr den acer maskinen er laget med bærbare maskiner av den laveste standarden, kan vel nesten tenke meg at de lagger i word og ikke kan kjøre aero, de klarer det sikkert, men det var bare for å "forklare" hvor "kraftig" den er Lenke til kommentar
sk97 Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Tusen takk må eg kjøpe skjermkort eller er det innebygget? Har aldri bygget pc før, men gøy å prøve har demontert og satt i sammen da. Hvordan instalere windows? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Tusen takk må eg kjøpe skjermkort eller er det innebygget? Har aldri bygget pc før, men gøy å prøve har demontert og satt i sammen da. Hvordan instalere windows? skjermkortet er innebygd i prosessoren installere windows: start PCen og sett inn DVDen, siden DVDen er det eneste PCen kan starte på er DVDen, så vil PCen automatisk starte fra DVDen (mulig du må trykke enter), deretter kommer du inn i windows installeringsprogrammet derifra kan du prøve å følge denne guiden (start fra skrifta rett over bildet med den svarte bakgrunnen nesten helt øverst) Lenke til kommentar
sk97 Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 så det vill si at eg ikkje kan bytte det ut seinere? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 så det vill si at eg ikkje kan bytte det ut seinere? alt kan byttes ut senere Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Tror jeg ville bygget litt og litt å brukt litt mere enn 4k. Altså kjøpe kabinett, prossesor, strømforsyning i første omgang. Så kjøpe resten neste gang man får penger igjen. Kjedelig å sitte med flunke ny Pc som ikke drar kabal uten å lagge en gang Lenke til kommentar
sk97 Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 har jo en eldre stajonær som eg kunne bygga på/ brukt deler fra? Lenke til kommentar
Johnny_B Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 (endret) http://www.prisjakt.no/list.php?l=7659 Mitt forslag. Eventuelt bytt ut 6850 kortet med GTX 560 som jeg har sett billig på kampanjer i forskjellige butikker. Edit: alle deler kan kjøpes hos DustinHome Endret 2. februar 2012 av Johnny_B Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 http://www.prisjakt.no/list.php?l=7659 Mitt forslag. Eventuelt bytt ut 6850 kortet med GTX 560 som jeg har sett billig på kampanjer i forskjellige butikker. Edit: alle deler kan kjøpes hos DustinHome HD 6870 er bedre Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 http://www.prisjakt.no/list.php?l=7659 Mitt forslag. Eventuelt bytt ut 6850 kortet med GTX 560 som jeg har sett billig på kampanjer i forskjellige butikker. Edit: alle deler kan kjøpes hos DustinHome og hvor skal windows komme fra da? er ikke alle som har det liggende vet du... Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 http://www.prisjakt.no/list.php?l=7659 Mitt forslag. Eventuelt bytt ut 6850 kortet med GTX 560 som jeg har sett billig på kampanjer i forskjellige butikker. Edit: alle deler kan kjøpes hos DustinHome HD 6870 er bedre I følge tester rundt om kring på nettet, så er et GTX 560 TI DCII TOP kort kraftigere enn ett 6870 kort. Et Asus GTX 560 TI DCII TOP kort er på samme nivå som 6950 kortene. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 http://www.prisjakt.no/list.php?l=7659 Mitt forslag. Eventuelt bytt ut 6850 kortet med GTX 560 som jeg har sett billig på kampanjer i forskjellige butikker. Edit: alle deler kan kjøpes hos DustinHome HD 6870 er bedre I følge tester rundt om kring på nettet, så er et GTX 560 TI DCII TOP kort kraftigere enn ett 6870 kort. Et Asus GTX 560 TI DCII TOP kort er på samme nivå som 6950 kortene. nå er det jo ganske stor forskjell på vanlig GTX 560 "ikke Ti" og ett overklokket GTX 560 Ti, GTX 560 ti DC II TOP koster også 400kr mer enn ett HD 6870... Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 http://www.prisjakt.no/list.php?l=7659 Mitt forslag. Eventuelt bytt ut 6850 kortet med GTX 560 som jeg har sett billig på kampanjer i forskjellige butikker. Edit: alle deler kan kjøpes hos DustinHome HD 6870 er bedre I følge tester rundt om kring på nettet, så er et GTX 560 TI DCII TOP kort kraftigere enn ett 6870 kort. Et Asus GTX 560 TI DCII TOP kort er på samme nivå som 6950 kortene. nå er det jo ganske stor forskjell på vanlig GTX 560 "ikke Ti" og ett overklokket GTX 560 Ti, GTX 560 ti DC II TOP koster også 400kr mer enn ett HD 6870... Ja det er sant Lenke til kommentar
Johnny_B Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 (endret) De er tilsvarende like raske, så ta det som er billigst Og Windows må skaffes selv ja. De fleste har alltids noe liggende, om det er gammelt kabinett, Windows, osv. så de fleste vil klare å få "ny" data til rundt 4k. Endret 2. februar 2012 av Johnny_B Lenke til kommentar
sk97 Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 det er en gammel hpc fra 2002 - 2005 ein plass :/ dataen fungerer men fyyy f... så treg den er! tror den er oppgradert før, fikk den gratis av søstera mi. så hadde det vært mulig å bytte hovedkort men beholdt kabinett og strømforsyning? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 det er en gammel hpc fra 2002 - 2005 ein plass :/ dataen fungerer men fyyy f... så treg den er! tror den er oppgradert før, fikk den gratis av søstera mi. så hadde det vært mulig å bytte hovedkort men beholdt kabinett og strømforsyning? tror kabinettet kan beholdes, men strømforsyningen kan være et problem fordi det er mulig det går etter HP sin egen standard, noe som betyr at det ikke virker på andre hovedkort (egentlig så kan det bety at hvis du setter inn ett hovedkort som ikke er av den HP standarden så blir det dødt...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå