DementedAlbino Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 Få apps er ikke det største problemet. Når jeg kjøpte Hero da den ble lansert så var der ikke en gang mulig for oss i Norge å kjøpe apps. Det er en stadig utvikling der, og tror økningen vil gå raskt fremover på det området. Men nå har jeg hatt Android i flere år, så blir kjekt å få prøvd noe annet:-) Lenke til kommentar
Slai Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Tingen med apps er at antall apps er irrelevant så lenge de apps du trenger er der. Og det sies vel at 20 apps står for 2/3 av appbruket i Android, og 50 apps står for 1/2 av appbruket. Har og noe å si på OSet. Brukte mye mer apps på Android enn jeg gjorde/gjør på symbian/n9/lumia. Mye av det som trengs apps for på ett OS trengs ikke apps for på et annet. I tillegg har Android mer mulighet for hjemmeskjermleking via apps enn disse andre tre OSene, noe som for min del utgjorde 80% av alt jeg tok ned fra Market. Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Når jeg kjøpte Hero da den ble lansert så var der ikke en gang mulig for oss i Norge å kjøpe apps. Og i middelalderen var hest og vogn et kjempefint fremkomstmiddel. Men hvis du vil ha Windows allerede nå, kjør på. 1 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 Tja, da alle anbefalte meg å vente med Android så var jeg kjempe fornøyd med det. Det lille jeg har testet av WP tilsier at jeg vil bli fornøyd der også. Men nå får jeg ikke mobilen før i morgen, noe jeg gleder meg stort til:-) Om telefonen er så gale som du skal ha det til så er det ikke større problem enn å returnere den eller selge den igjen, eventuelt la damen få den om hun ikke er like negativ som deg. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Spent på å høre hva du syntes selv. Liten skjerm, ikke minnekort, dyr (Lumia 800). I tillegg er Windows et veldig fastlåst OS og har få apps. Så denne først nå. Det med apps har jeg dekt alt. Dyr er den ikke, da den ligger på hva... mellom 3.500,- og 4.000,-. Liten skjerm er greit nok, enig der. Skulle helst hatt 4.3" selv. Men det er ikke så ille, veldig vanesak. Skjermfølelsen er merkelig bra på lumia 800 pga designet på kroppen. Men som sagt: skulle helst hatt 4.3 som på lumia900. Minnekort... nei, ikke noe problem for meg i alle fall. Jeg har aldri vært fan av minnekort. Med skytjenester som dropbox, spotify, skydrive osv har jeg aldri hatt bruk for det selv på n900, n8 og SGS2 som alle hadde mulighet for minnekort. Det blir litt som å si at mangel på USBOTG og HDMIut gjør enhver tlf til overpriset møl. Kjekt å ha i blandt, men sjelden brukt for min del i alle fall. Kan dog se at for noen er dette et "must". Men å mene det er "key" syntes jeg er litt drøyt. Pga mitt forhold til minnekort, såklart. Smakssak. Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Tja, da alle anbefalte meg å vente med Android så var jeg kjempe fornøyd med det. Det lille jeg har testet av WP tilsier at jeg vil bli fornøyd der også. Men nå får jeg ikke mobilen før i morgen, noe jeg gleder meg stort til:-) Om telefonen er så gale som du skal ha det til så er det ikke større problem enn å returnere den eller selge den igjen, eventuelt la damen få den om hun ikke er like negativ som deg. Du kommer mest sannsynlig til å bli fornøyd, jeg mente bare at de beste Android-telefonene er bedre inntil videre. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 WP7 er et jævla bra OS. Hvem trenger tusenvis av apps? Er vel kun de mest populære man bruker uansett. Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 WP7 er et jævla bra OS. Hvem trenger tusenvis av apps? Er vel kun de mest populære man bruker uansett. For meg er "tiles" det største minuset, så inntil de får en overhaling er Windows helt utelukket. Aller helst burde man kunne velge å ikke ha tiles, f.eks. ved launcher-bytte. Går det an? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Hvorfor liker du ikke tiles? Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Vist man skal kjøpe WP-telefon så anbefaler jeg og vente til det kommer Windows Phone 8 telefoner på markedet. Etter som at WP8 kommer med en rekke Nøkkelforbedringer. Fra ITavisen Link http://www.itavisen.no/888859/windows-phone-8-avslort Nøkkelforbedringer i Windows Phone 8 * Fler-kjerne-støtte. * Fire forskjellige skjerm-oppløsninger. * Full støtte for microSD-kort. * Full NFC støtte. * Internet Explorer 10 Mobile. * LTE (også med Windows Phone 7.5 med Nokia Lumia 900). * Dypere SkyDrive-integrasjon. * Xbox Companian appen integreres i Windows 8. * App-til-app-kommunikasjon og integrasjon. * Skype dypt integrert. * Kamera-appen kan endres av tredjeparts-utviklere. * DataSmart følger med på databruken og presenterer tallene på en Live Tile. * Bitlocker. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Forøvrig; google - da sync av kalender osv funker fint med WP7,5. Jeg bruker både synking av kalender og kontakter mot min Dell venue pro. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Ville ikke ventet til wp8 hvis det er mongo lenge til, da ville jeg heller kjøpt en billig lumia nå. Tro om wp7.5 blir oppgraderbar til wp8... Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 WP8 kommer i år. Dessuten kan WP8 telefonene bli mye kraftigere enn WP7 telefonene PGA de har støtte for dual prosessor og minnekort. Selvom dagens Nokia Lumia får WP8 så får ikke dagens lumia muligheten til minnekort og dual, så vist du skal kjøpe WP telefon så vent til WP8. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Såklart blir WP8 telefonene mye kraftigere enn WP7 telefonene, det har jeg aldri sagt noe på. My point: "I år" er ganske lenge til for å si det sånn. Hvis jeg var på jakt etter ny mobil nå, ville å vente 6-10 måneder til være litt overkill. Da hadde jeg brukt "enorme" to til fire tusen på en lumia i mellomtiden, enkelt og greit, i stedet for å drive videre med en telefon jeg allerede vil bytte ut. Men det er kanskje bare meg. Endret 4. februar 2012 av Slai Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Såklart blir WP8 telefonene mye kraftigere enn WP7 telefonene, det har jeg aldri sagt noe på. My point: "I år" er ganske lenge til for å si det sånn. Hvis jeg var på jakt etter ny mobil nå, ville å vente 6-10 måneder til være litt overkill. Da hadde jeg brukt "enorme" to til fire tusen på en lumia i mellomtiden, enkelt og greit, i stedet for å drive videre med en telefon jeg allerede vil bytte ut. Men det er kanskje bare meg. Jeg mistet min telefon i januar 2011 i snøen og tenkte jeg skulle vente til neste iPhone som jeg i god tro kom til sommeren. Den var i posten rundt 15 november og i mellomtiden slet jeg med den ene møkkatelefonen etter den andre. I ettertid ser jeg at jeg burde gjort som " your point", kjøpt meg en litt billig men god telefon å bruke. Holdt på å skrive moccatelefon men holdt meg heldigvis seriøs Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Tenkte bare komme med en lite oppdatering. Har nå fått Lumia, og her er kjapt mine meninger så langt. Alt er meget elegant og pent satt opp. Menyer er veldig brukervennlig, integrering mot twitter, facebook, kontakter og epost er et stort pluss. Det ser rett og slett fantastisk ut. Den innebygde facebookchaten har jeg også fått skikkelig sansen for, gjennomtenkt og bra i mine øyne. Om det er noe jeg savner i fra Android til nå så er det tastaturet jeg brukte der. Savner å ha flere funksjoner på samme knapp. Trykk for "E", hold inne for "?". Smileys i meldinger, samt at kontaktbildene dukker opp under meldinger burde vært der Savner også et par programmer og spill jeg brukte, men det håper jeg kommer litt etter litt:-) En siste ting er at jeg er litt redd for at listen over programmer kan bli litt i lengste laget, både på hovedskjermen og på listen. Burde vært en mulighet for å lage mapper her. Alt i alt er jeg veldig godt fornøyd. WP er mye mer rettet mot "folk flest" enn hva Android er i mine øyne. Jeg kommer nok til å beholde telefonen en stund til, så får jeg se om det blir min faste mobil eller om jeg går tilbake til Android. Spørs helt på hvor stort savnet blir om å hele tiden kunne knote og endre på ting og i menyer og ellers på mobilen. Det er uansett ingen tvil om at MS har gjort en god jobb med WP, bare håper det slår ann og vi får en skikkelig konkurrent til Android og ios. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Du har smileys i meldinger, og mapper for hovedskjerm o.l. kommer i wp7.6 som kommer i q2 såvodt jeg vet . Foresten om du ikke har ilomilo bør du skaffe det ASAP. Trust me. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå