kadaver Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Hadde en XP 1700+ prosessor i et Elitegroup K7SA hovedkort i ca. 1 år, og alt fungerte. I juni i år begynte imidlertid maskinen å oppføre seg merkelig, skjermen blinker nå og da, og enkelte ganger så fryser maskinen helt, mens f.eks. musikk spiller videre. Sjekka temperaturen på prosessoren som lå godt over 70 grader, stilte den ned til 1.1 ghz og maskinen ble da merkbart mere stabil. Nå går den på rundt 67-69 grader, og når jeg har åpent kabinett går den ned mot 60. Uansett er vel dette ganske høyt? Jeg dro ved en tilfeldighet ut kontakten fra strømforsyning til hovedkort og så at denne hadde blitt brun, så det er nok endel varme ute og går. Spørsmål er hvorfor dette skjedde så plutselig og hvordan jeg kan ordne det? Har dere noen gode forslag? Jeg antar det har noe med kjølingen og gjøre, men alle vifter går, og det er ikke lenge siden jeg skifta kjølepasta på prosessorvifta - denne vifta står også helt rett, kjøleribba står helt ned til prosessoren. Any ideas? Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 70'C på cpu? Jeg hadde fått noia av en slik temp... hvilke kjølere har du? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Hadde en XP 1700+ prosessor i et Elitegroup K7SA hovedkort i ca. 1 år, og alt fungerte. I juni i år begynte imidlertid maskinen å oppføre seg merkelig, skjermen blinker nå og da, og enkelte ganger så fryser maskinen helt, mens f.eks. musikk spiller videre. Sjekka temperaturen på prosessoren som lå godt over 70 grader, stilte den ned til 1.1 ghz og maskinen ble da merkbart mere stabil. Nå går den på rundt 67-69 grader, og når jeg har åpent kabinett går den ned mot 60. Uansett er vel dette ganske høyt? Jeg dro ved en tilfeldighet ut kontakten fra strømforsyning til hovedkort og så at denne hadde blitt brun, så det er nok endel varme ute og går. Spørsmål er hvorfor dette skjedde så plutselig og hvordan jeg kan ordne det? Har dere noen gode forslag? Jeg antar det har noe med kjølingen og gjøre, men alle vifter går, og det er ikke lenge siden jeg skifta kjølepasta på prosessorvifta - denne vifta står også helt rett, kjøleribba står helt ned til prosessoren. Any ideas? På tide å tørke støv? Lenke til kommentar
kadaver Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Jeg har denne kjøleren: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NC1957 Har dere ikke noe forslag til løsning da? Kjøler den rett og slett for dårlig? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 greit med litt slingringsmonn, skift en kjøler og pass på at den er spesifisert for litt ekstra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå