AnonymDiskusjon Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Jeg har havnet i en litt kjedelig situasjon. Det har seg sånn at jeg har kommet inn på skole i Canada og i den forbindelse 'må' jeg da flytte fra Norge. Samtidig har jeg blitt veldig glad i en person her i Norge, og jeg hadde planlagt studiene en god stund før jeg møtte denne personen. Så nå føler jeg at jeg ikke har like lyst til å dra lengre. Vel, fornuften min sier at jeg burde dra, men følelsene mine har vært en eneste stor berg-og-dal-bane de siste månedene - da jeg ikke har lyst til å reise i fra denne personen, men jeg har lyst på utdanningen. Siden det er såpass langt unna tror jeg heller ikke at jeg kommer hjem oftere enn èn gang i året og studiet er over flere år. Personen mener at jeg burde dra, men jeg er helt for jævlig usikker. Det føles ut som om noe inni meg vrir seg rundt hver gang jeg bikker mot en beslutning. Jeg kan få en tilsvarende utdanning i Norge, men da må jeg ta en kjedelig omvei som koster meg ett år. Samtidig har jeg sagt til 'alle' at jeg skal dra, og jeg føler at det da blir teit å snu. Noen som har noen "gode" subjektive meninger om hva jeg burde gjøre? Takk på forhånd! Postet av anonym: 5ef9c5da96e6c22593df6d003b457121 Postet av anonym: 5ef9c5da96e6c22593df6d003b457121 Lenke til kommentar
Araho Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Snakk ut med dette om den du er blitt veldig glad i! Kanskje klarer dere å finne en god løsning sammen, og det er i hvert fall det dere må prøve på. 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Reis dude, reis, se verden. 8 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Nyancat har talt. xD Postet av anonym: 5ef9c5da96e6c22593df6d003b457121 Lenke til kommentar
siggii Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Jeg hadde reist. Er dere så gode venner som det du beskriver er alt som normalt når du er hjemme på sommerferie. Samtidig er Canada er et kjempeflott land! 2 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Reis. Denne "vennen" kan jo i verste fall bli med 3 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 For Guds skyld dra! Hvis ikke kommer du til å angre mer enn en polakk som dropper ut av medisin for å reise til Norge med onkelen sin for å jobbe svart. 4 Lenke til kommentar
MiiX Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 reis, du har ikke denne muligheten senere? Dessuten kan jo denne personen besøke deg/du besøke den personen en gang i blant. Men ser situasjonen din, og den... suger.. 3 Lenke til kommentar
Proxymate Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Dette er et valg der man burde vurdere å ikke ta råd fra andre. Dette går utrolig mye på magefølelsen. I sommerferien hadde jeg lagt planer om å studere i Århus. Jeg hadde allerede fått mange gode venner over mine år på videregående, og visste at jeg hadde en del bånd å kutte. Av den grunn hadde jeg planlagt at jeg skulle unngå å danne flere tette bånd. I november falt jeg for en jente jeg visste hadde en viss interesse for meg, og jeg fulgte den tidligere planen til begynnelsen av desember. Allerede før jeg gikk inn i dette forholde begynte jeg å bli usikker på om jeg egentlig burde flytte til utlandet. Har bestemt meg for å ikke søke i utlandet i det hele tatt. Nå skal det sies at mine ønsker om å studere i utlandet kanskje hadde et annet grunnlag enn dine da jeg for det meste ville flytte nærmere en stor del av familien min. Som sagt, ta dette på magefølelsen. Er hardt å kutte sosiale bånd på en brå måte. 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg ville reist. Du vil få mange venner nye venner i Canada. Du kommer jo tilbake en dag. I dag er det kjempelett å holde kontakten over internett og på telefonen. Dessuten vet du ikke hvordan forholdet deres vil være om 3-5-10 år. Hva om dere blir uvenner? Hva om vennen din flytter på grunn av kjæreste, jobb eller utdannelse? Vil du fortsatt stå for valget ditt da, om du blir hjemme? Eller vil du bruke livet på å angre, eller lure på hvor du ville vært i livet hvis du hadde tatt utdannelsen i Canada? 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Valget er "enkelt". Om dette er virkelig en venn, så støtter vedkommende deg i at du skal reise. Om vennen ikke støtter dette så er det en venn du klarer deg uten. Resultatet er uansett; reis! 5 Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Gjør som magefølelsen sier. Kanskje der er en mulighet for at vennen din kan være med? Og er dette snakk om kjærlighet, så er jo avstandsforhold mulige. Kanskje personen kan besøke deg dersom det blir vanskelig for deg å reise til Norge? 2 Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Hva som blir sagt her er uinteressant. Da du lagde posten her hadde du et lite håp om hva vi skulle svare. Der har du svaret ditt. 2 Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Bære dra og studere, om du ikke gjør det så vil du en dag angre på det. Selv om dere fysisk sett ikke ser så mye til hverandre så kan du jo bruke skype for å prate/videoprate med han/henne. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 1. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 1. februar 2012 En utdannelse vil du ha med deg resten av livet ditt. Den vil avgjøre hva du jobber med og antakelig endre ditt syn på mye. Uansett: 11 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Stikk til Canada, men besøk hverandre så ofte dere kan. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 REIS!!!!!!!!! Ikke gjør som meg. Jeg valgte kjærligheten.. Dette angrer jeg SÅ TIL DE GRADER på!Postet av anonym: 3e86c3bdcf93356cba4669d13348c2fa Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Siden denne personen mest sannsynlig er noe mer enn bare en venn så burde du kanskje snakke med denne personen om dette. Er denne personen du kunne se for deg å fortsette å være noe mer enn en venn med, så blir det jo med en gang mye vanskeligere. På den måten du skriver så virker det vertfall som du sliter en del med å reise vekk fra denne personen, er dette på grunn av bare hvordan du føler det eller forandrer det mye for den andre personen om du reiser? Og hvordan hadde det vært hvis det hadde vært omvendt, tror du da denne personen hadde reist fra deg? Så hvis du har lyst til å fortsette å være med denne personen på samme måte så burde du vel muligens tilby personen å være med deg til Canada eller faktisk bare ta utdanningen i Norge. Postet av anonym: a04a45f121f1da9b6f6b7bc4d61c8a9f 1 Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Reis. Ingen tvil. Du må ikke la andre holde deg tilbake for det kommer bare til å sitte i deg som et irritasjonsmoment resten av livet. Du får nye venner / kjærester senere. No stress. Reis. Tenk på deg SELV ikke ANDRE når det faktisk gjelder DEG SELV! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå