Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

[Løst] Sykkelhjul som ser ut som 8-tall

Dataidiot

Anbefalte innlegg

Dette handler ikke om sykkelsport, men kanskje folket her likevel kan gi gode råd.

Sykkelen min ble stjålet og jeg fant den igjen i dag ikke så langt unna, men nå ser hjulene ut omtrent som 8-tall.

Går det an å fikse dette sjøl eller er det bare å innse nederlaget og kjøpe nye hjul?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som at felg og eiker er skadet langt over det som er enkelt å fikse selv, eller er lønnsomt å få noen til å fikse for deg.

Tror nok du bare må kjøpe nytt hjul ;)

Forhjulet er ikke så aller verst da. Hvordan går man fram for å ordne hjul? Kan det gjøres ved å stramme eiker eller må det kraftigere lut til?

Lenke til kommentar

Hvis ikke jeg tar feil så tar de ut alle eikene, retter felgen så godt som mulig (mer enn øyemål mao.). Deretter bytter de ut alle ekene som ikke er helt rette, for så å skru på plass navet igjen med eikene.

Det er virkelig ikke noe jeg ville giddet å gjøre da det tar lang tid og du må nesten vite hva du gjør, det er en spesiell rekkefølge du skal stramme eikene på også.

Ta gjerne og rett meg hvis jeg tar noe feil, er ikke noen ekspert innenfor dette feltet.

Lenke til kommentar

Hvis ikke jeg tar feil så tar de ut alle eikene, retter felgen så godt som mulig (mer enn øyemål mao.). Deretter bytter de ut alle ekene som ikke er helt rette, for så å skru på plass navet igjen med eikene.

Det er virkelig ikke noe jeg ville giddet å gjøre da det tar lang tid og du må nesten vite hva du gjør, det er en spesiell rekkefølge du skal stramme eikene på også.

Ta gjerne og rett meg hvis jeg tar noe feil, er ikke noen ekspert innenfor dette feltet.

Jeg tror du har rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...