RoaldN Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 http://www.youtube.com/watch?v=fBP5Q8riqvw Jødinne som klikker på bussen og blant annet kaller bussjaføren for goy.. siterer talmud og sier "serve the jews or die". Tror dere denne videoen kommer til å skape like stor blest som Emma Wests rant? Demonbesatt.. Lenke til kommentar
Populært innlegg Gunfreak Skrevet 31. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 31. januar 2012 Hvorfor har dere så mye hat mot jøder, en ganske ufarlig gruppe mennesker. 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg herzeleid Skrevet 31. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 31. januar 2012 Hva skal man si? Man har nådd bunn når man bruker en åpenbart forstyrret dame som bevis på jødekonspirasjonen. Sier nokk mest om de som lar seg overbevise av slikt. 19 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dux ducis Skrevet 31. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 31. januar 2012 Dette er rett og slett sjokkerende lavmål, som jeg tidligere har vært inne på med morsk tone. Ønsker man å bevise en konspirasjon så må man argumentere for det, og ikke spre løgn og propaganda. Da er man ikke noe bedre enn NSDAP, SS, Gestapo, osv. 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg tom waits for alice Skrevet 1. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 1. februar 2012 Det gode med tråder som denne er at det viser hvor fantastisk lite hvitmels-folket har å fare med i sine antisemittiske eventyrforestillinger. Ikke en gang kommer de med noe som betyr noe fra mennesker med makt, (annet enn hvor mange jøder det er i Hollywood), istedet er det velmenende gamle damer i Sverige og tilfeldige busspassasjerer som "avslører" konspirasjonen. Og slik blir dette aldri noen folkebevegelse, bare en syklubb med en forkjærlighet for rare broderier fra en forgangen tidsalder. Geir 16 Lenke til kommentar
*Røyskatt* Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Hva skal man si? Man har nådd bunn når man bruker en åpenbart forstyrret dame som bevis på jødekonspirasjonen. Sier nokk mest om de som lar seg overbevise av slikt. Jepp. Dette blir like dumt som når visse jeg kjenner nekter å spise mat fra Palestina, da det er gjødslet med jødenes beinmel... 3 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Ja, hylekoret er uniformt enig i at dette var hatefult og rasistisk. men la oss som har noe mellom ørene studere dette klippet en liten stund, for trossalt så må hun ha blitt innprentet dette tankegodset et sted. 1. Hun kaller bussjåføren for en goy (les: kveg) og følger opp med å si hvorfor ville en jøde være bussjåfør? (det er tydeligvis under herrefolkets verdighet) 2. Sier Serve the jews or die. 3. Håper at de blir slaver. 4. Kaller folk på bussen nazi. Det gode med tråder som denne er at det viser hvor fantastisk lite hvitmels-folket har å fare med i sine antisemittiske eventyrforestillinger. Ikke en gang kommer de med noe som betyr noe fra mennesker med makt, (annet enn hvor mange jøder det er i Hollywood), istedet er det velmenende gamle damer i Sverige og tilfeldige busspassasjerer som "avslører" konspirasjonen. Og slik blir dette aldri noen folkebevegelse, bare en syklubb med en forkjærlighet for rare broderier fra en forgangen tidsalder. Geir Ja, det er ikke annet å forvente enn at en hedning av en sosialliberalistisk humanist mener at Barbara Spectre som ønsker dine barnebarn i graven er "velmenende". Endret 1. februar 2012 av RoaldN Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Hvorfor har dere så mye hat mot jøder, en ganske ufarlig gruppe mennesker. Er det ufarlig at et fremmed folkeslag besitter andre nasjoners finans og media? Lenke til kommentar
Populært innlegg tom waits for alice Skrevet 1. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Ja, det er ikke annet å forvente enn at en hedning av en sosialliberalistisk humanist mener at Barbara Spectre som ønsker dine barnebarn i graven er "velmenende". Nå har jeg - i egenskap av sosialliberalistisk og humanistisk debattant, samt bestefar både på forumet og i det virkelige liv - sett bortimot alle de forskjellige variantene av det klippet, inklusive det opprinnelige programmet i kontekst, og jeg har lest en del av det hun ellers har skrevet, og mye av det som er skrevet om henne - og ja, det betyr at jeg har beveget meg inn på fascinerende nettsteder som StormFront - men aldri har jeg fått det inntrykk at Spectre ønsker mine barnebarn i graven. Derimot har jeg et sterkt inntrykk av at en del av de nevnte nettstedene er befolket av mennesker som gjerne hadde sett Spectre i graven, og andre jøder med henne. Jeg har spurt folk før deg og gjør det gjerne igjen: Om dere har argumenter utover å lese det dere ønsker inn i hennes uttalelser, så kom med det. Og igjen: Kom gjerne med noe annet enn "gale kvinner på bussen" som eksempel. At noen kaller en bussjåfør "goy" er ikke vesentlig forskjellig fra at noen kaller en bussjåfør i Oslo for "jævla pakkis", og ingen av delene beviser noenting. Er det ufarlig at et fremmed folkeslag besitter andre nasjoners finans og media? Spør det norske oljefondet. Vi eier noe sånt som 1% av alle verdens aksjer... Geir Endret 1. februar 2012 av tom waits for alice 13 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 http://www.youtube.com/watch?v=uRMjfyJeQzk Gal innvandringsmotstander går av skaftet. 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg Quote Skrevet 1. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 1. februar 2012 RoaldN/Gutten fra Eventyret/Juviking - vær så snill, gi deg. Når du må bruke en gammel kvinne på bussen for å bevise verdenssynet ditt, så begynner det virkelig å nærme seg lavmål. Jeg er forøvrig helt imponert at du nå, etter kanskje 1 år siden du laget din første bruker, har maktet å skrive LITT om hva videoen handler om på forhånd. Dette kaller jeg gjennombrudd, gratulerer Gutten! 17 Lenke til kommentar
*Røyskatt* Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Du vet, med denne videoen så får jeg nesten lyst til å konvertere til Jødedommen bare for å irritere deg mest mulig, Roald. Så skal jeg ta over lokalavisa di, og rope obskøne ting til deg på bussen, for det er nemlig noe alle sinnsfriske og oppegående jøder gjør. 9 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Ja, det er ikke annet å forvente enn at en hedning av en sosialliberalistisk humanist mener at Barbara Spectre som ønsker dine barnebarn i graven er "velmenende". Nå har jeg - i egenskap av sosialliberalistisk og humanistisk debattant, samt bestefar både på forumet og i det virkelige liv - sett bortimot alle de forskjellige variantene av det klippet, inklusive det opprinnelige programmet i kontekst, og jeg har lest en del av det hun ellers har skrevet, og mye av det som er skrevet om henne - og ja, det betyr at jeg har beveget meg inn på fascinerende nettsteder som StormFront - men aldri har jeg fått det inntrykk at Spectre ønsker mine barnebarn i graven. Derimot har jeg et sterkt inntrykk av at en del av de nevnte nettstedene er befolket av mennesker som gjerne hadde sett Spectre i graven, og andre jøder med henne. Jeg har spurt folk før deg og gjør det gjerne igjen: Om dere har argumenter utover å lese det dere ønsker inn i hennes uttalelser, så kom med det. Og igjen: Kom gjerne med noe annet enn "gale kvinner på bussen" som eksempel. At noen kaller en bussjåfør "goy" er ikke vesentlig forskjellig fra at noen kaller en bussjåfør i Oslo for "jævla pakkis", og ingen av delene beviser noenting. Er det ufarlig at et fremmed folkeslag besitter andre nasjoners finans og media? Spør det norske oljefondet. Vi eier noe sånt som 1% av alle verdens aksjer... Geir "Vi" dvs folket har ingenting vi skulle ha sagt når det kommer til oljefondet, det er ikke verre enn å se på infrastrukturen. Ja, du medgir at goy er rasistisk, men samtidig glatt ignorerer rasismen pga at det kommer fra en jødinne.. om det var en hvit kvinne som sa noe tilsvarende.. Jeg skjønner ikke hvordan du greier å få en uttalelse om at Europa vil ikke overleve uten masseimmigrasjon fra den tredje verden til å være noe annet en rasistisk og ondsinnet.. men det er vel sosialliberalisten i deg igjen.. Du vet, med denne videoen så får jeg nesten lyst til å konvertere til Jødedommen bare for å irritere deg mest mulig, Roald. Så skal jeg ta over lokalavisa di, og rope obskøne ting til deg på bussen, for det er nemlig noe alle sinnsfriske og oppegående jøder gjør. Go ahead.. konverter til jødedommen og se hvor masse jeg bryr meg.. se også hvor masse aksept du får i det jødiske miljøet. RoaldN/Gutten fra Eventyret/Juviking - vær så snill, gi deg. Når du må bruke en gammel kvinne på bussen for å bevise verdenssynet ditt, så begynner det virkelig å nærme seg lavmål. Jeg er forøvrig helt imponert at du nå, etter kanskje 1 år siden du laget din første bruker, har maktet å skrive LITT om hva videoen handler om på forhånd. Dette kaller jeg gjennombrudd, gratulerer Gutten! Du er personfokusert i hvert eneste innlegg når du skal forsøke å "snakke" til meg.. lurer på hvorfor jeg har deg på ignore.. å ja, det stemmer.. det er fordi at du oppfører deg som en [insert nordnorsk bannord] Også er det denne kritikken da.. om at jeg ikke "forteller om hva videoen inneholder på forhånd" som er noe kun barn greier å lire ut av seg siden de ikke har evne til å klikke på play på en to minutter lang youtube-video. Det har dessuten blitt sagt hva hun sier, men når du er for opptatt med å hakke på meg i stedet så går deg selvsagt hus forbi. Det er artig å se reaksjonene jeg har fått av å poste denne videoen.. Jeg har måtte finne meg i personangrep og til dels grove bemerkninger som ligger i grenseland til trusler og lignende uten at det ser ut til å få konsekvenser for brukerne det gjelder. Kan jo tippe hva slags respons jeg hadde fått om jeg skulle tydd til samme midler. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Også er det denne kritikken da.. om at jeg ikke "forteller om hva videoen inneholder på forhånd" som er noe kun barn greier å lire ut av seg siden de ikke har evne til å klikke på play på en to minutter lang youtube-video. En link eller video er ikke noe argument i seg selv. Du må si noe om hva du mener den belyser eller beviser. Selv om jeg kan forstå det praktiske med å unndra seg ethvert forklaringsproblem når man ikke bidrar med egne argumenter og i etterkant kan avfeie alt med et "det har jeg aldri sagt". Endret 1. februar 2012 av Isbilen 3 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Også er det denne kritikken da.. om at jeg ikke "forteller om hva videoen inneholder på forhånd" som er noe kun barn greier å lire ut av seg siden de ikke har evne til å klikke på play på en to minutter lang youtube-video. En link eller video er ikke noe argument i seg selv. Du må si noe om hva du mener den belyser eller beviser. Selv om jeg kan forstå det praktiske med å unndra seg ethvert forklaringsproblem når man ikke bidrar med egne argumenter og i etterkant kan avfeie alt med et "det har jeg aldri sagt". For noe intetsigende svada. Tåpelig. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Hva skal man si? Man har nådd bunn når man bruker en åpenbart forstyrret dame som bevis på jødekonspirasjonen. Sier nokk mest om de som lar seg overbevise av slikt. Hvor har jeg sagt at dette er bevis på noen "jødekonspirasjon" ? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) For noe intetsigende svada. Tåpelig. Det er vanskelig å si noe når jeg blir tvunget i kne av slik uovertruffen argumentasjon. Hvor har jeg sagt at dette er bevis på noen "jødekonspirasjon" ? Det er det som er problemet når argumentasjonen din først og fremst består av linker til andre ting - selv om det kanskje kan føles sånn for deg at disse tingene har en og bare en betydning, er det ingenting som sier seg selv, og man blir rett og slett nødt til å gjette litt. Dessuten er alt man sier tjukt av betydning - at du ikke eksplisitt uttrykker noe betyr ikke at det ikke kan være legitimt å lese mellom linjene. Forresten kommer det tydelig nok frem her: trossalt så må hun ha blitt innprentet dette tankegodset et sted. 1. Hun kaller bussjåføren for en goy (les: kveg) og følger opp med å si hvorfor ville en jøde være bussjåfør? (det er tydeligvis under herrefolkets verdighet) 2. Sier Serve the jews or die. 3. Håper at de blir slaver. 4. Kaller folk på bussen nazi. Du tar deg altså bryet med å presentere en alternativ forklaringsmodell til det mest nærliggende (som tittelen på videoen til og med sier): at dette rett og slett er en klin sprø jødisk dame. Neida, det må være noen som har innprentet et tankegods (ikke bare rablinga til en gal dame, nei) - du sier ganske klart og tydelig at det må sitte en ond jøde et eller annet sted og lære folk disse tingene. Kanskje det egentlig er dette alle jøder mener, mens det bare er de gale jødene som tør å si det? Endret 1. februar 2012 av Isbilen 3 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Du er personfokusert i hvert eneste innlegg når du skal forsøke å "snakke" til meg.. lurer på hvorfor jeg har deg på ignore.. å ja, det stemmer.. det er fordi at du oppfører deg som en [insert nordnorsk bannord] Nice comeback. Så hva er egentlig meningen med videoen? Det er jo rimelig åpenlyst at du mener at dette har noe med politikk å gjøre siden du har postet det her. Dersom man ser på kommentarene på videoen, så ser man rimelig raskt at dette handler om det jødiske komplott. Slike videoer har en tendens til å gå som brann i tørt gress på diverse antisemittistiske nettsider, for å bevise jødekomplottet som er så velkjent. Forøvrig morsomt å se kvinna klikke på bussen, men jeg tar det like seriøst som den velkjente "gal kvinne på bussen" her i fra Norge. Kanskje du burde vurdere det samme. 1 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 "Serve the Jew", "Kill you retarded Nazis", "He's a Goy, Why would a Jew drive you around?" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå