Gjest Slettet+5132 Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Hei, har lyst på en strobe som blinker i takt med musikken. Jeg har sett litt på dette katorder og "sound control" fra MicroPlex. Var ikke så avskrekkende priser heller. Katoder, Basic kit og Sound control Så mine spørsmål er: -Kan jeg bruke katorder og sound control? I så fall hva trenger jeg. -Hvor lange må katodene være for at det skal være noe "fres" i dem. -Trenger jeg to katoder? -Finnes det bedre alternativer? Saxy98 Skal festes bak tv-en, slik at den lyser opp veggen. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Bruk LED utgaver i stedet. De finnes både i katode utfølelse og i striper. De gir mer intenstlys enn normale lysrør. Du kan bruke en helt vanlig PC utgave, bare at du trenger en strømforsyning, altså 12V DC. Husk her å bruk noe elektronisk, ikke en normal 12vDC trafo (tung) da disse gir 48% rippelspenning, og vil ikke fungere med elektronisk utstyr. Men de normale du finner hos Clas osv skal fungere. Bare husk å beregn riktig watt og ampere, slik at den ikke blir for liten. Hvis du er på Clas og handler strømforsyning, spander på deg en strømstyring også, slik at du kan slå av og på med fjernkontroll, koster 99,- eller noe for 3 kontakter og 1 kontroll. Da kan du slå av og på som du vil, det er jo ikke alt som trenger blinkende lys, og greit å skru av om natta osv også. Du må også finne beste sted for mikrofonoen, ellers fungerer det ikke bra. Hadde slik på PCen en gang, og det var varierende hvordan den fungerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå