Gå til innhold

London -> paris

Alh

Anbefalte innlegg

Jeg og ei veninne snakker om å reise til london og ta toget som går under den engelske kanal til paris. Hva er billigst, bestille fly og hotell separert, eller pakkereise? Vil tro det er vanskelig med pakkereise når vi ikke skal ha tur retur london?

Hva anbefaler dere og se i london og paris, og hvilke hoteller? Eneste krav er at det er sentralt og rent, trenger ikke luksus da vi vil tilbringe liten tid der :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Paris er en flott by med mye å se og ting tar tid så anbefaler jo flere dager i byen. Paris er også ekstremt dyr selv for vi nordmenn som er vant med høye priser. En halvliter er fort over hundrelappen, en brus med baguett er fort 150-200,- kroner osv.

Anbefaler å kjøpe sightsingbilett på en av bussene. De stopper på de stedene dere bør se, og dere får også sett byen bra. Det går også fine båtturer på elva, og kveldsturene med buss som viser paris opplyst er verdt å få med. De ender ofte på en resturant med all inclusive i biletten.

Mer konkret så bør dere se eiffeltårnet (ta dere tid til å ta heisen til topps), louvre (bl.a mona lisa, pyramidene, egyptutstillingen osv), st. sulpice (flott kirke), og turen til montmatre er fin med sin flotte sacre cour kirke og kunstmalere. Noen besøker de mange motebutikkene (louis vitton osv) og bylivet er artig. Paris er mye tråkking så gode sko og god tid er nødvendig. Bare heisturen på eiffeltårnet kan ta sine timer, og louvre er STOOORT og man kan tråkke i dagevis der inne.

London har jeg ikke vært, men har planer om å bl.a besøke temple church når jeg en gang drar dit. London eye er vel også populært.

Hoteller plukker jeg fra hotels.com. Kontakter også hoteller og hører om de kan gi en god pris, eventuelt x personer i y dager med de og de måltidene inkludert.

England bruker ofte felles dyne, men om du ber om det finner de frem to separate (med mindre dere vil dele dyne med hverandre).

Madame tussauds må vel også besøkes når man er i london.

I paris overnattet vi i latino kvartalet rett ved st. sulpice. Ringte når vi kom, og da stod nøkkelen i døra. La den i en skål når vi dro, så så aldri hvem som drev det. Sentralt nok for vår bruk og utrolig billig, men ingen frokost eller noe sånt. Noen resturanter rundt om. Spennende mat, men pengene rant ut.

Frokost er nå dyrt, så det hender vi velger hotell uten frokost og bestiller f.eks engelsk frokost på en av de titusenvis av puber og cafeer som er overalt. Pleier være hyggelige steder. Andre foretrekker å stå opp til frokost på hotellet.

Ellers er jo en tur innom hard rock cafe kjekt, både i paris og i london.

Lenke til kommentar

Oioioi, har mye å se fram til da med andre ord :D har ikke vært i paris siden jeg var 5 år, og det eneste jeg husker er. Disneyland ;p er det mulighet for å kjøpe et slags kort som gir adgang til flere museum etc. eller må man kjøpe billetter for alt man skal på?:)

Lenke til kommentar

Tror man må kjøpe billett til alt. Og, ja..det koster

Man kjøper adgang til parken og da er de aller fleste "rides" inkludert.

(Dette om ikke ting er endret på de ti årene som har gått siden jeg var der.)

Det er forøvrig tre "parker" og jeg er ikke sikker på om det er en billett som gjelder for alle eller om det finnes forskjellige nivåer. Dette finner en slevsagt informasjon om på parkens nettsider.

Et generelt tips for slike parker:

Finn en skikkelig restaurant når det er tid for mat. Det koster lite ekstra og det lønner seg i lengden å få litt fred og ro og hvile for beina.

Lenke til kommentar

Disneyland er ærlig talt oppskrytt. Med mindre du har med små barn ville jeg droppa det, får lite igjen for pengene.

Hva gjelder hotell: Bruk booking.com til å lete/bestille og tripadvisor.com for erfaringer.

I London ville jeg dratt på musical (var nettopp på Queen-musicalen, den var sinnsykt bra!), dratt på pub og sett på livet, shoppet i Oxford Street-området, og kanskje dratt innom noen museer? Det er veldig mange av dem i London. London Eye var også en veldig fin opplevelse, det anbefales som et av de første punktene på programmet, London er ganske smått og du får mye oversikt av en tur i London Eye.

I Paris ville jeg gått mye til fots. Montmartre må sees til fots, og en spasertur langs seinen er utrolig flott. Eiffel-tårnet er fantastisk, og er i mine øyne verdt både penger og tid. Louvre er en klassiker, men det er mange andre museer i Paris, anbefaler f. eks. Musée d'Orsay. Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i Ankh sin pris-beskrivelse, han må ha vært utelukkende på turistfeller (og der er det jo sinnsykt durt uansett hvor du er, selv i Thailand). Prisene er jevnt over godt under norsk nivå, selv om det ikke er direkte lavkost.

I begge landene vil jeg anbefale å droppe hotellfrokosten (bestill uten inkludert frokost) og starte dagen på en frokostrestaurant/lignende i nærheten av hotellet. Spesielt i Paris er det veldig sjarmerende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...