Gå til innhold

Reklamasjon. LG Plasma TV. Datakjeden konkurs.

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte en 50" plasma fra Datakjeden i 2009.

Som vi alle vet, så omfattes en TV innenfor 5 års reklamasjonstid.

Utfordringen her er at det "gamle" Amentio/Datakjeden gikk konkurs, hvor det nye selskapet ikke tar ansvar for reklamasjoner av varer som er bestilt/kjøpt i det gamle selskapet.

Jeg blir videre henvist til LG Nordic for å reklamere på produktet direkte mot produsent.

Når jeg videre kontakter LG Nordic, så får jeg beskjed om at Plasmaskjermen er importert fra utlandet av Datakjeden, hvor de ikke kan hjelpe meg. (Dette kartla vi ut i fra produktnummeret på selve skjermen.)

At skjermen var importert fra utlandet, var ikke videre uvanlig heller vel å merke i følge LG Nordic.

Kort oppsummert, så står jeg med en TV skjerm som ikke fungerer, hvor ingen parter ønsker å ta ansvar.

Noen tips i forhold til hvilke rettigheter jeg eventuelt har.

Er det bare å svelge kamelen og ta dette på egen kappe?

På forhånd takk for gode innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LG Norge er fri for ansvar. Gamle Amentio/Datakjeden er de som har valgt å gråimportere og dermed er den utenfor LG Norge sitt ansvarsområde.

Så for å kunne få gjennomslag her er du enten nødt til å kjøre hardt på Amentio/Datakjeden, dersom det er håp der, eller LG internasjonalt.

Et tips: Ikke ta det Amentio/Datakjeden sier for god fisk.

Lenke til kommentar

Denne saken fikk en lykkelig slutt!!!!

Vil benytte anledningen til å rette en STOR takk til NOREK som hadde levert plasmaskjermen til Datakjeden.

I denne sammenhengen så har overhodet ikke Norek noe ansvar.

Datakjeden ba meg dog ta kontakt med Norek, for å kartlegge om de kunne hjelpe meg.

I den forbindelse, så sendte jeg en e-post til Norek som siste mulighet.

Tilbakemeldingen fra NOREK var da følgende:

"Hei!

Vi vil dekke reklamasjon på denne. TV kan returneres til nærmeste elesco-verksted, som i dette tilfellet vil være http://www.cityradio-tvservice.no/index.php

Du registerer en service på deres webside. Hvis mulig kan du gjerne levere TV inn selv for å spare på transportkostnader.

Du kan også si til verkstedet at et evt prisoverslag kan sendes til Komplett Group og referere til denne saken"

Stor pluss til Norek, som egentlig ikke hadde behøvd å hjelpe meg i det hele og det store!

Lenke til kommentar

Hvis Norek hadde levert skjermen til Datakjeden, hvordan kunne den vært gråimport da? Da er det isåfall Norek som har gråimportert?

Når det gjelder reklamasjon har såklart leverandør et ansvar. Hvor tror du varen sendes hvis du leverer inn et defekt skjermkort/hovedkort osv hos en nettbutikk/butikk? De sender den til sitt kjøpssted for reparasjon/bytte/kreditering, som er leverandør :)

Forøvrig bra løst av Norek, de fortjener all skryt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...