Strano14 Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Vet virkelig ikke om dette skal være her, men prøver likevel. Har et skoleprosjekt om hvordan personer prater i forhold til yrke/klasse i samfunnet. Så mitt spørsmål til dere er; Hvordan tror dere språket er hos en person med lav klasse/dårlig yrke i forhold til en person med høy klasse/høytstående yrke? Takk på forhånd! Endret 31. januar 2012 av Strano14 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Min erfaring er at det går et skille mellom de som smiler til alle og unngår enhver konflikt for å skape størst mulig nettverk slik at de kommer høyt nok i samfunnet, og de som gir F og sier fra om hva de mener om saker og ting og som etterlater en sti av krangler. Lenke til kommentar
Porcela1n Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Tror på en måte det er mere sosialt for en tømrer så si noe sånnt som "jævla drittsag" enn for en leke å si "jævla drittpenicilin" Man tilpasser ofte livvstil etter yrke. Personlig tror jeg personer med høyt profilerte yrker passer mere på språkbruken sin enn personer med mindre viktige yrker. Iom at en person med høyt profilert yrke bruker fagbegreper og holder seg saklig hele tiden, dropper han også slang og banneord på privaten. Håper dette var til litt hjelp i allefall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå