setnan Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Jeg hadde 2 GB. Nå har jeg satt inn 2 GB til. Så nå rapporterer Windows-XP dette : Total Physical Memory 4096 MB Available Physical Memory 1,83 GB Total Virtual Memory 2,00 GB Available Virtual Memory 1,96 GB Hvorfor har jeg bare halvparten av minnet tilgjengelig ?? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Fordi den andre halvparten allerede er i bruk? Lenke til kommentar
Slesko Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Start -> Høyreklikk datamaskin -> Egenskaper -> Totalt installert ram. (er nok ikke ord rett, har engelsk windows.) der finner du antall ram. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Han har allerede funnet det. Total Fysisk Minne = 4096 MB Tilgjengelig Fysisk Minne = 1,83 GB Det betyr at litt over halvparten av RAM'et er i bruk av OS'et og eventuelle andre tjenester, prosesser og programmer som er oppe og går. "Virtual memory" betyr her pagefilen (også kalt swap-filen). Bittelitt av denne er også i bruk. Endret 31. januar 2012 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå