The_Lobster Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Hei! I dag mottok jeg tre slike mailer: (små forskjeller) : ----------------------------------------------------------- Delivered-To: [email protected] Date: 20 Aug 2003 12:29:36 -0000 From: [email protected] To: [email protected] Subject: failure notice Hi. This is the qmail-send program at ns1.usaamericahosting.com. I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses. This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out. <[email protected]>: This address no longer accepts mail. --- Below this line is a copy of the message. Return-Path: <[email protected]> Received: (qmail 18200 invoked from network); 20 Aug 2003 12:29:05 -0000 Received: from unknown (HELO BEBIS) (213.149.96.9) by usaamerica.com with SMTP; 20 Aug 2003 12:29:05 -0000 From: <[email protected]> To: <[email protected]> Subject: Re: Approved Date: Wed, 20 Aug 2003 14:18:52 +0200 X-MailScanner: Found to be clean Importance: Normal X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000 X-MSMail-Priority: Normal X-Priority: 3 (Normal) MIME-Version: 1.0 Content-Type: multipart/mixed; boundary="_NextPart_000_011666FF" This is a multipart message in MIME format --_NextPart_000_011666FF Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1" Content-Transfer-Encoding: 7bit See the attached file for details --_NextPart_000_011666FF Content-Type: application/octet-stream; name="application.pif" Content-Transfer-Encoding: base64 Content-Disposition: attachment; filename="application.pif" ------------------------------------------- Og så en del tekst under. (Bare "AAaaaAaAadasgfewr134".. Ingen mening). Jeg har mottat en slik mail på denne mail kontoen, og 3 på en annen. Alle sier at det var en "undeliverable mail". Greit nok det. Men jeg har da aldri sent en mail til disse stedene... Ser at mailen over var sendt med "application.pif". Denne har jeg motatt i mail noen dager. (virus). Men aldri åpnet. Slettet den med en gang. Betyr det at noen bruker mine 2 mail adresser for å sende ut virus? Vanligvis står det vel "X-Sender" eller no, med den riktige adressen. Men står ikke ovenfor. Har ingen virus på min maskin. Aldri åpnet noe heller. Bruker Eudora 5.1. Andre som har motatt lignende? Joachim Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Dette kan være et virus som florer. Jeg så det samme skjedde med min hotmail, og fikk litt panikk :-? Vi kom fram til at det som har skjedd er at viruset sender ut Spam, men med deg som avsender. Det er fult mulig å manupilere avsenderadressen. Så når den mailen ikke blir levert så sendes den advarselen til deg. Om det er en web-mail adresse du har så er det mest sansynlig dette som ahr skjedd. Om du bruker outloock kan du ha fått viruset selv. Da bør du oppdatere virusprogrammet ditt, og du kan også sjekke deg fra internett. Og pass på å oppdatere windows fra windows uppdate. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Fikk en e-mail fra en norsk adresse jeg aldri har sett før, i dag, men Norton AV 2003 stoppet det effektivt og sa ifra etterpå Det virker som noe er på gang, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå