Gå til innhold

NAS som Mass Storage Device

Ting

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på jakt etter en enhet som jeg er usikker på om eksisterer. Det eneste jeg har, er en måte å beskrive mitt behov.

Jeg leter etter et lite NAS. Trenger ikke være mer enn 1-2 disker, trenger ikke være RAID eller noe sånt. Poenget er at NAS-et skal kunne nås via SMB/Filesharing på det lokale nettverket, og kobles til en Samsung TV via USB-port.

... Her kommer cluet! TV-en skal oppfatte enheten på USB-porten som en "Mass Storage Device", altså en USB-minnepinne/ekstern harddisk. Filstrukturen TV-en ser må være en forståelig tre-struktur på FAT32/NTFS som gjør at TV-en kan lese filene på disken.

Tanken er at jeg skal kunne laste ned torrents/flytte filer via nettverket til den eksterne disken og at TV-en blir "oppdatert" med nytt innhold når jeg aktiverer Media Play-funksjonen på TV-en. Slik det er i dag, så må jeg ta en ekstern harddisk, plugge den ut, flytte filer via laptopen, plugge den tilbake og så se innholdet.

Og ikke be meg skaffe meg et mediasenter eller noe sånt. Jeg er mer enn nok fornøyd med at TV-en spiller MKV-filer i 1080p rett fra USB-porten uten lag, så noe mediasenter har jeg ikke behov for pt. - ei heller en "ekstra" fjernkontroll eller en ny input source på TV-en.

Alt jeg trenger er en lettere måte å fylle den eksterne disken tilkoblet TV-en med innhold uten å måtte koble den til og fra hele tiden.

Noen produkter som peker seg ut basert på beskrivelsen over?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...