ZeroIx Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Hei, ganske så noob når det gjelder pc så trenge litt hjelp her!!! kjøpte ny pc forrig uke og harddisk. SSD harddisk på 60gb og SATA disk 1TB. finner ikke den harddisken på 1tb. Jevla lei av at harddisken ikke kommer opp på maskinen min sånn som det skal være. Finner den ikke på bios eller andre plasser!! harddisken kommer opp når jeg på en måte "repair winfdows". noen som vet ka det kan vær ? bare skrik ut visst det er noe dere vil jeg skal få spesfik innpå så kan jeg prøve å forklare det... som sagt, jeg er noob så ikke bli sint kjøpt harddisk hos komplett. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=653050 TAKK! Lenke til kommentar
KiX Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Merkelig. Finner du disken hvis du navigerer deg til: Kontrollpanel-> Administrative Verktøy -> Datamaskinbehandling -> Diskbehandling ? Lenke til kommentar
ZeroIx Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) naij. Kun visst jeg "repair windows" så finner jeg harddisken. Reformenterte pcen i går så fant jeg harddisken, men etter all windows updates ect så fant jeg den ikke på så jeg ga opp og la meg i sengå heller. Kan det vær updates som gjør det ? dritt lei av den stygge harddisken nå. Vil jo bare spille og se film Endret 1. februar 2012 av Hårek Unødig sitering Lenke til kommentar
KiX Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Hmm vært borti tidligere at windows update har gjort mye rart, men å få en harddisk til å forsvinne er en ny en. Men du sier at du fant den før windows update, vil dette også si at du fant den i bio's? P.S er disken formatert? (altså 1TB disken) Det du kan prøve er å kjøre windows install(altså sette inn windows platen og boote den) å velge Avansert når du kommer til diskbehandlingen og formatere den disken->avslutt å kjør en omstart av maskinen Endret 1. februar 2012 av Hårek Unødig sitering Lenke til kommentar
ZeroIx Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) jeg fant disken i i bios før updates ja. Formanterte disken når jeg installerte windows på nytt i går. Høyreklikket og formanterte også disken ein gang til når jeg hadde installert windows. Skal prøve på det du sa når jeg kommer hjem Kan det vær noe gale med at jeg har delt opp 1tb harddisken min i to..... ? Har bveldig lite lust å installere windows 7 på og ikke installere updates.... Endret 1. februar 2012 av Hårek Fjernet sitatpyramide Lenke til kommentar
KiX Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Enda merkeligere. Men prøv det å gjør det så se hva som skjer Skal ikek tro det nei. Det er jo en mulighet men neste gang du kjørere windows update, vær sikker på at du følger med hva som installeres. Kan være en HDD driver som lastes ned og installeres som roter alt til. Endret 1. februar 2012 av Hårek Fjernet sitatpyramide Lenke til kommentar
ZeroIx Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Får håper det funke når jeg kjeme hjem fra jobb! visst ikke så blir det en knust harddisk ;P Men jeg merket at den forsvant etter SP1 updates så... fuck den i såfall menne takker for hjelpen pluss i bokå mi Endret 1. februar 2012 av Hårek Fjernet sitatpyramide Lenke til kommentar
KiX Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Ingen årsak Hvis du får mer problem med disken, kan du alltids sende den tilbake å få ny (så lenge du har garantien i behold) Lenke til kommentar
ZeroIx Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Ja men tror du det er hdd sin feil da ? jeg finner jo hdd når jeg repair windows.... :S:S Lenke til kommentar
KiX Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Ja men tror du det er hdd sin feil da ? jeg finner jo hdd når jeg repair windows.... :S:S Kan vær det, men siden du ikke finner den etter windows update,kan det være windows som skaper problemet. Det er ikke første gang windows update har rotet det til med hardware Men det er veldig usikkert hva det kan være spesifikt, det beste du kan gjør er å ekspremintere, prøve å finne ut eks hvilken oppdatering som roter det til osv. Og selfølgelig bruke vår beste venn google. Hvem som vet, kansje det er noen som har postet en tråd tidligere med samem probleme(og enda bedre med samme disk.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå