Gå til innhold

Ønsker kommentarer til oppsett av pc til under 4000.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har aldri bygget egen pc, og kunne trengt litt hjelp om noen ville ta en liten titt på det oppsettet jeg har kommet frem til nå. Gjerne si ifra om jeg har gjort noen store blundere. ;) Jeg er veldig takknemlig for kommentarer!

Pcen skal ikke brukes til spilling, men vanlig surfing og kontorbruk. Skal også skrive masteroppgaven min på denne.

Here er oppsettet:

Corsair Power Supply 430W CXV2 Builder Series 80Plus (349,-)

COOLERMASTER Case Elite 310 Mid Tower Chassis Silver and Black WO/PSU (215,-)

WD Caviar 250GB 7200rpm SATA 3.0Gb/s PMR (578,-)

KINGSTON 4GB 1066MHz DDR3 CL7 DIMM (156,-)

AsusP8Z68-V LX,2xPCI-E VGA(1748,D-Sub/DVI/HDMI,Audio7.1,GbLAN SATA3,USB3.0,Raid DDR3 (802,-)

MS Natural Ergonomic Keybord 4000 (332,-)

INTEL Pentium G620 2,60MHz LGA1155 (540,-)

CMSTORM Gaming Mouse Spawn 3500DPI (258,-)

Lite-On DVD±RW burner IHAS124-19 (143,-)

Til sammen: 3.373,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kjøpe en stasjonær pc til slike formål i dag er egentlig ikke noe vits. Vil heller anbefale deg å kjøpe en bærbar pc til en billig penge :)

Her har du en liten gobit fra komplett.no http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=659792#extra .

Basiske spesifikasjoner

Toshiba Satellite C660D-1D3 15.6" HD

Radeon HD6320, AMD E450, 4GB RAM, 320GB HDD, DVD±RW, W7 Home

Pris: 2.990,-

Og med Microsoft Office 2010 til 900,- har du vell egentlig alt du trenger :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for rådet, jeg skal tenke på det.

Men du skjønner grunnen til at jeg ønsker en stasjonær er p.g.a. behov for ett godt tastatur. Og det er verdener imellom tastaturet på en stasjonær og en laptop. Skal skrive denne masteroppgaven, så trenger all den komforten jeg kan få. ;p (Har ipad, og den fungerer godt som bærbar).I tillegg kan jeg oppgradere pcen selv, som er ett stort pluss. Noen deler varer jo lengre enn andre.

Og så hadde det vært utrolig gøy å sette sammen en pc selv og kunne skryte av det, he he. Men det er ikke hovedgrunnen til at jeg har lyst på stasjonær.

Lenke til kommentar

En laptop kan du også bruke full størrelse tastatur på, og ekstern skjerm. Fordelen vil være at du kan ta den med etter behov og koble på tastatur/skjerm når du skal sitte lenge hjemme og skrive. Altså i prinsippet 2-maskiner-i-en-løsning :-P

Uansett hva du velger der så gjør deg selv en stooor tjeneste og kjøp minst 1 helst 2 stk eksterne USB harddisker og sikkerhetskopier allt du produserer over på disse, slik at i tilfelle kræsj så har du minst 1 sikkerhetskopi. Lag deg et system på det og om du har 2 eksterne disker kan du kopiere disk-1 til disk-2 med jevne mellomrom, og lagre disk-2 et annet sted enn i hybel/huset.

Sikkerhet er utrolig viktig den dagen alt går i dass, nedtur å ha skrevet en master og være 97% ferdig når disken kræsjer totalt. Har hatt nok slike kunder, backup hva er det :-P

Lenke til kommentar

Det er jo bare å koble til et eksternt tastatur :)

Men hvis du vil ha en stasjonær er den du har satt opp helt grei:)

p.s

Er også viktig det Refraction sier om sikkerhet. Kan være greit å ha et eksternt lagringsmedium å lagre en sikkerhets kopi av materialet du holder på med.

Endret av KiX
Lenke til kommentar

Ok, legger til en ekstern harddisk. ;)

Har tenkt på det med ekstern tastatur, men det blir så klønete oppsett. Og så fort jeg har råd skal jeg kjøpe to skjermer og linke til pcen. Har laptopskjerm pluss tvskjerm nå, og det er også veldig klønete. Kjøper stasjonær for å slippe det.

To linkede pc skjermer er utrolig digg å jobbe på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...