DionysosDale Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Har en gammel HTC Wilfire som jeg har problemer med at den tappes for batteri fort. Det er et flyktig problem som noen dager er der, andre ikke. Av og til kan telefonen ha batteritid på over 2 dager, andre tappes den før lunch på jobb. Lader den hver natt. Når telefonen ligger på skrivebordet mitt ved siden av høytalerene, hører jeg ofte at den kommuniserer (tikkelyder i høytaleren). Det er tydelig at den kommuniserer uten at det er ønskelig. Har fjernet det meste av applikasjoner på telefonen, men har fortsatt facebook, gmail, gulesider, evernote, endomondo og runkeeper. Vet dette er alle applikasjoner som kommuniserer med nettet. Har installert JuiceDefender for å få kontroll på trafikken, og har slått av data trafikk. Har også installert RadioOpt for å se hvor mye datatrafikk som går. Det som overrasker meg, er at selv om jeg har slått av all form for datatrafikk, viser det likevel en del trafikk inn i RadioOpt. Over 50 mb gsm datatrafikk med mobile data slått av i juice defender. Stoler ikke helt på telefonen. Selv om data trafikk er slått av, og telefonen ligger urørt, hører jeg regelmessig knitring i pc-høytaleren som bevitner komunikasjon. Telefonen er ofte varm, selv om den ikke er i bruk. Og noen dager tappes den før lunch. Noen som har noen gode forklaringer til meg? Eller råd på hvordan jeg kan forhindre dette? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Mulig den bytter mellom GSM og UMTS siden du hører tikkelyder på pcen. Hvis du uansett ikke bruker datatrafikk nevneverdig kan du forsøke å sette den til kun GSM. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Hvis du går til innstillinger, så til batteri, kan du se hva som har brukt batteriet ditt. Ellers er det lurt å slå av gps, WiFi, 3G og autosync når du ikke bruket det. Er også smart å restarte telefonen en gang i blandt. Ting kan kjøre i bakgrunnen selv om du har lukket appen Lenke til kommentar
DionysosDale Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Men finnes deg en grei måte å få oversikt over hva som går i bakgrunnen, og hvilke applikasjoner som kommuniserer? Har litt dårlig mobildekning, så den hopper ofte mellom 3G og andre teknologier. Kan dette tappe batteriet? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Ja, skifting mellom 3G/2G kan tappe en del batteri. Det finnes en innstilling som gjør at den kun bruker 2G, uansett. Lenke til kommentar
DionysosDale Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Hvis du går til innstillinger, så til batteri, kan du se hva som har brukt batteriet ditt. Genialt... Den funksjonen viste jeg ikke om. Kan jo se akkuratt hva som bruker strøm her! Takk for den!!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Du må bare akseptere at smarttelefoner går på nett hele tiden, enten som datatrafikk eller signalisering mot nettet. Det finnes mange måter å redusere trafikken på, men du klarer ikke å stoppe den helt. Skal du slippe unne dette, må du skaffe deg en 10 år gammel 2G-telefon og legge den i vinduskarmen. Da går den bare på nett hver fjerde time. Strømforbruket på smarttelefoner varierer voldsomt, store skjermer krever mye strøm for å lyses opp, men dette er ikke noe nytt. Min gamle Nokia 6300 (fra 2003) kunne vare i flere dager, men spill, sms og annen aktivitet som krevde påslått skjermlys kunne tappe batteriet i løpet av en halv dag. Da snakker vi om en skjerm på ca en tomme. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Kan hende at en tilbakestilling til fabrikkstandard kan være en ide. Uansett så kan svakt 3G signal stjele en del strøm som nevnt over her. "Tving" den over i 2G, og la den være der. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Hvordan tvinger man en telefon over i 2g? Jeg har selv en HTC forresten(wildfire s). Lenke til kommentar
teitur Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Innstillinger - trådløst og nettverk - mobile nettverk - nettverksmodus - kun GSM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå