Gå til innhold

HTC tappes for batteri

Anbefalte innlegg

Har en gammel HTC Wilfire som jeg har problemer med at den tappes for batteri fort. Det er et flyktig problem som noen dager er der, andre ikke. Av og til kan telefonen ha batteritid på over 2 dager, andre tappes den før lunch på jobb. Lader den hver natt. Når telefonen ligger på skrivebordet mitt ved siden av høytalerene, hører jeg ofte at den kommuniserer (tikkelyder i høytaleren). Det er tydelig at den kommuniserer uten at det er ønskelig.

Har fjernet det meste av applikasjoner på telefonen, men har fortsatt facebook, gmail, gulesider, evernote, endomondo og runkeeper. Vet dette er alle applikasjoner som kommuniserer med nettet. Har installert JuiceDefender for å få kontroll på trafikken, og har slått av data trafikk. Har også installert RadioOpt for å se hvor mye datatrafikk som går.

Det som overrasker meg, er at selv om jeg har slått av all form for datatrafikk, viser det likevel en del trafikk inn i RadioOpt. Over 50 mb gsm datatrafikk med mobile data slått av i juice defender.

Stoler ikke helt på telefonen. Selv om data trafikk er slått av, og telefonen ligger urørt, hører jeg regelmessig knitring i pc-høytaleren som bevitner komunikasjon. Telefonen er ofte varm, selv om den ikke er i bruk. Og noen dager tappes den før lunch.

Noen som har noen gode forklaringer til meg? Eller råd på hvordan jeg kan forhindre dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du går til innstillinger, så til batteri, kan du se hva som har brukt batteriet ditt.

Ellers er det lurt å slå av gps, WiFi, 3G og autosync når du ikke bruket det.

Er også smart å restarte telefonen en gang i blandt. Ting kan kjøre i bakgrunnen selv om du har lukket appen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Du må bare akseptere at smarttelefoner går på nett hele tiden, enten som datatrafikk eller signalisering mot nettet. Det finnes mange måter å redusere trafikken på, men du klarer ikke å stoppe den helt. Skal du slippe unne dette, må du skaffe deg en 10 år gammel 2G-telefon og legge den i vinduskarmen. Da går den bare på nett hver fjerde time.

Strømforbruket på smarttelefoner varierer voldsomt, store skjermer krever mye strøm for å lyses opp, men dette er ikke noe nytt. Min gamle Nokia 6300 (fra 2003) kunne vare i flere dager, men spill, sms og annen aktivitet som krevde påslått skjermlys kunne tappe batteriet i løpet av en halv dag. Da snakker vi om en skjerm på ca en tomme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...