HelloKjersti Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Den gamle MMO-traveren frir til nye spillere. Les hele saken Lenke til kommentar
Misteltein Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 250 AA max? Jaja, kanskje newbie-sonene ser litt folk igjen, sjøl om eg tviler... det er andre F2P mmoer der ute som ser finare ut. Lenke til kommentar
Faydedar Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Jeg spiller Everquest fortsatt etter 11 år og synes fortsatt det er et veldig bra spill. Det er alltid noe å gjøre og mange trivelige folk som spiller. Det blir morsomt med flere nye spillere. 1 Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Det er tvilsomt at jeg noen gang får tilbake den euforiske følelsen av å traske rundt i Greater Faydark eller Butcherblock Mountains som en grønnskolling, og oppleve magien av å ha en så diger og unik verden foran føttene mine, men det spørs om jeg ikke blir nødt til å ta turen tilbake for gamle tiders skyld. Hvor forandret er kjernespillet, egentlig? Lenke til kommentar
KiX Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Trodde alltd EverQuest døde da EverQuest II ble lansert Lenke til kommentar
Faydedar Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Det er tvilsomt at jeg noen gang får tilbake den euforiske følelsen av å traske rundt i Greater Faydark eller Butcherblock Mountains som en grønnskolling, og oppleve magien av å ha en så diger og unik verden foran føttene mine, men det spørs om jeg ikke blir nødt til å ta turen tilbake for gamle tiders skyld. Hvor forandret er kjernespillet, egentlig? Kjernespillet er det samme. Men med så mange zoner blir det litt tomt selv etter flere serversammenslåinger. Det beste utstyret får en fra raiding og jeg mener å kunne si at det er svært høyt nivå på raidguildene på "min" server. Jeg er ganske casual, men mulighetene for å spille og ha det moro i pickupraids og grupper er gode. Den største forskjellen siden starten er muligheten til å spille alene selv om en ikke spiller i en soloklasse. Mercenairies som enten er tank/heal/wizard er det ikke noe problem å spille solo hvis en ikke får grupper. Selv valgte jeg i sin tid en druide som soloer svært godt så jeg bruker min healermerc stort sett til ressurections etter dårlige pulls. Det er også tilført Tasks i tillegg til de vanlige questene. Task er som regel mye kortere og gir bra belønninger. 1 Lenke til kommentar
Faydedar Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 En annen ting som er endret er vanskelighetsgraden for level. Det er mye enklere å gå opp nivåer nå. Det er innført Hotzones som gir ekstra erfaringspoeng. Dette er som regel soner fra eldre spilltillegg og det er endel spillere som bruker disse. I tillegg er de første 1000 alternativ forbedringspoengene stilt inn slik at de kommer dobbelt så fort etter 1000 aa. Jeg vil anslå at de beste spillerne har nivå 95 og 6000 aa +. 1 Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
Misteltein Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Liten sjangse for at mange kommer til å spille dette nå da. Tja, det virker ikkje som om dei har hatt så mykje hell med tidligare tilbud, slik som gratis speling i ein månad til alle. Eg er vel et unntak i så måte, begynte å spele igjen så smått for eit år sidan. Det er ikkje så mange timane eg bruker i veka, og shadowknighten min er no lvl 80 med snart 1400 AA. Det er altså et langt stykke opp til maks, men det er massevis av innhold å konsumere for dei som trivast med kun mercen sin som selskap. Det å soloe er heller ikkje særlig vanskelig med tanke på mudflation - gammalt innhold blir trivielt med nyare utstyr, samtidig som det fortsetter å gi god exp Lenke til kommentar
Proctoron Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Spilte EQ fra 99-2005 og siden den gang prøvd mye forskjellig rart, men ingenting ble som det gode gamle EQ. Lenge lengtet jeg etter og spille EQ igjenn, men frykten for at jeg ville bli skuffet var for stor. 3 mnd siden tok jeg og en kompis fra "the good old days" skrittet og startet opp igjenn med 2 nye characters hver for og "boxe" (logget inn min gamle character først, men hadde glemt hvordan spells funka og mye var forandret, så måtte starte en ny character for og lære spillet på nytt) Og EQ SUGDE meg tilbake i tid, og den fantastiske følelsen kom tilbake, det klikka fra første stund. Jeg ble EQADDICT igjenn! Corpse runs er borte, men det suger fortsatt litt og dø (som er som det skal være, selv om en merc healer har 96% rez og du popper opp med allt utstyret ditt der du er binda, men er du dypt inni en hule eller no og får whipe, må du jo fortsatt kjempe deg tilbake dit, eller gjøre nytt forsøk neste dag), kampene er akkurat slik jeg vil ha de, du sitter ikke og stresser med og smashe en masse taster, og mobs dør ikke på sekunder, jeg slipper og løpe som en gal rundt omkring til quest givers hele dagen. (en tendens som bare har økt og økt opp til SWTOR får jeg inntrykk av) Her kan man finne seg ei hule og virkelig bruke tiden på og utforske den, møte en skikkelig utfordring og prøve og feile opptil flere ganger før man enderlig klarer og drepe "boss'n" eller en eller annen "named", eller bare "campe" en plass og chille ut og prate skjit og ha det gøy mens man puller mobs til campen. Grafikken sier mange, tja synes ikke den er så ille, old world plasser som guk osv er det samme gamle, men nye utvidelser ser bedre ut, klarer du og spille minecraft, så er grafikken i EQ en upgrade kan du si Men selv om EQ går F2P, så kommer jeg til og kjøre gull, hvis ikke blir det for gimpa for min del. 2 Lenke til kommentar
Couchfighter Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Alltid hatt lyst til å prøve EQ, så da ryker vel den siste unnskyldningen når spillet blir "F2P". Så spørs det hvor grådig spillet blir på mikrotransaksjoner da, F2P EQ2 er jo helt hårreisende. Betale for å bytte gear man allerede har på karakteren sin for eksempel, er jo til å bli kvalm av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå