MKgrublere Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Panasonics nye tøffing skal gjøre villmannsfotografering gøyere. Kamera for friskuser Lenke til kommentar
picatta Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Hvorfor er det kun 1080i??? Etter hva jeg har hørt tilsvarer dette 720p i bildekvalitet? Hater når produsentene kjører ren gimmick kun for å få ett produkt til å fremstå som mer enn hva det er. Sannsynligvis er dette det beste kameraet for friluft når det kommer ut, Nikon aw100 var ikke noe å skryte av. Lenke til kommentar
reds Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Det er jo full HD, men kameraet bruker interlacing i stedet for progressive opptak. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Kjøpte forgjengeren, FT3 rett før jul. Dette virker ganske likt, noen som vet hva som er forskjellen utenom ett par ekstra modes (timelapse bla)? Ellers håper jeg at jeg får nytte av det selv om jeg er ganske distinkt anti-friskus AtW Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Jeg har hatt barnebarnet DMC-FT2 i rundt to år og er ganske fornøyd. Det fungerer ypperlig til "ekstreme" kameraforhold som dykking, longboarding, downhillsykling, klatring, buldring og lignende, og selv til vanlig bruk er det utrolig deilig å ha et kamera som man ikke trenger å være redd for å miste i bakken. Mitt har mer enn gjort seg fortjent til beskrivelsen robust, og fungerer fortsatt ypperlig etter å både ha vært dypere enn 10 meter under vann og ha falt fra høyere enn 2 meter og landet på steingrunn (som er det FT2 er oppgitt å minst skulle tåle). (OBS: Merk at det følgende gjelder FT2 og ikke nødvendigvis FT4.) Det jeg har å utsette på kameraet er bildekvaliteten, spesifikt mengden støy på bildene. Ved lav ISO er ikke dette et problem, men mange av scenarioene man gjerne vil bruke et slikt kamera i krever relativt lav lukketid (om man har muligheten til å holde kameraet i ro en stund av gangen har man gjerne ikke bruk for et robust et), og høyere ISO er ofte en nødvendighet i slike situasjoner. Nå er ikke dette et enormt problem, men det er definitivt merkbart sammenlignet med andre kompaktkameraer i samme prisklasse. Konklusjon: Dersom du er ute etter et virkelig robust kamera i denne prisklassen vil jeg tro dette er et av de beste alternativene. Jeg vil likevel anbefale dem som lurer på å kjøpe dette til å lese tester av bildekvaliteten, og å vurdere om de virkelig trenger et robust kamera. Endret 31. januar 2012 av Te'om Lenke til kommentar
picatta Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Er akam sikker på at denne tar opp i 60 fps?? Tror heller at det er som på ft3 at den tar opp i 60fps 1080i for å kunne nedskalere til 30fps 1080"p"... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Brikken gir 30p (NTFS) eller 25p (PAL), som så kjøres ut som hhv 60i eller 50i. TZ30, på sin side, tar ganske riktig opp i 60p/50p, og dytter også nettopp det ut på minnekortet. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Jeg hadde fra før Ft1 og kjøpte Ft4 i håp om bedre videokvalitet Mulig at det er noe gale med min Ft4 eller at jeg gjør noe galt, men ser lite forbedringer, synes faktisk at den siste Ft4 filmen hakker mer enn Ft1 filmen ? http://www.youtube.com/watch?v=g3SYLnkioe4&feature=plcp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg