Gå til innhold

Amazons billigbrett er verdens mest populære


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er Amazon sin versjon av Android, Google har ingen ting med den å gjøre og får ikke tilgang til brukerdataene.

Så vidt jeg har forstått har man heller ikke tilgang til Androidmarket, men derimot Amazon sin egen appstore.

Fortsatt ikke konkurrerende, ettersom Android er åpen kildekode. Blir litt som å si at Linus Torvalds er sur på Ubuntu.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Google tjener ikke stort på det, det gjør derimot Amazon.

Det er derfor de selger det med tap.

Tror du virkelig ikke at Google er klar over avtalen? Dvs, tror du Google har bommet og solgt Android rettighetene til Amazon til lavpris mens Samsund, Acer og andre må betale mer, og at Google nå sitter og banker hodet i veggen fordi de kunne solgt rettighetene dyrere? Naivt :)

 

Eg tipper at Google er fornøyd ettersom at Android blir mer utbredt. En av årsakene til at Fire er så populær er at den kan modifiseres slik at den kjører helt vanlig Android, til en latterlig lav pris. Det er kun pluss i margen for Google.

 

Men om du har inngående kjennskap til avtalen mellom Amazon og Google, samt regnskap så er eg åpen for kilder :)

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Hvordan kan man kalle en markedsandel på 39% 'forsvinnende lite', og hvordan kan man si at 'Apple dominerer fullstendig'?.... Litt meningsvridende journalistikk, anyone?

Kanskje litt sterke ord, men et nettbrett har 57,6% markedsandel, mens alle Android-brettene deler på markedsandelen på 39,1%.

Lenke til kommentar

På den andre siden...

 

"Amazons billigbrett er verdens mest populære " og

"Amazons rimelige nettbrett, Kindle Fire, er nå det mest populære nettbrettet, ifølge en undersøkelse fra analyseselskapet Flurry."

 

vs

 

"Men salget av Android-nettbrett er forsvinnende lite sammenlignet med iPad."

 

Betyr vel ganske tydelig at Amazons Kindle Fire IKKE er verdens mest populære nettbrett. Dessverre. Verdens mest populære android-brett, kanskje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Google tjener ikke stort på det, det gjør derimot Amazon.

Det er derfor de selger det med tap.

Tror du virkelig ikke at Google er klar over avtalen? Dvs, tror du Google har bommet og solgt Android rettighetene til Amazon til lavpris mens Samsund, Acer og andre må betale mer, og at Google nå sitter og banker hodet i veggen fordi de kunne solgt rettighetene dyrere? Naivt :)

Google satser nok på at de fleste "bundler" Android med demmes tjenester (Market, Chrome, Maps, Gmail, etc.). Det er nettopp dette Google tjener penger på.

 

Eg tipper at Google er fornøyd ettersom at Android blir mer utbredt. En av årsakene til at Fire er så populær er at den kan modifiseres slik at den kjører helt vanlig Android, til en latterlig lav pris. Det er kun pluss i margen for Google.

Selvsagt går det ann å "jailbreake" Kindle Fire for å legge inn cyanogenmod eller en annen modifisert Android, dette er noe Amazon ikke ønsker, da de selger Kindle-enhentene med tap og satser på å tjene inn penger på salg av apps, bøker, media, etc. Dessuten er terskelen for å "jailbreake" enheten ganske stor, så det er ikke noe som er aktuelt for folk flest.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Jeg minnes å ha lest at Flurry ser størst bruk på Apple produkter fordi Google tilbyr mye av det samme gratis for Android utviklere som legger ut programmer i Android Market. Gjetter meg til at Kindle Fire får en oppsving pga at den har sin egen programvarebutikk, og dermed ikke kan spores like enkelt via Google tjenesten. Alt i alt, det er verd å undres over Flurry sine påstander.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...