jeeee Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Skal ta privatisteksamener til våren. Men hvor finner jeg pensumliste for hvilke bøker jeg må ha? Haster å finne det ut. Er i disse fagene: - Norsk vg3: bokmål skriftlig (NOR1211), nynorsk skriftlig (NOR1212), og muntlig (NOR1213). - Historie vg3: HIS1003 - Matte vg2, 2P: MAT1015 Noen som vet pensumliste, hvor man kan finne den, hvilke bøker man må ha, eller hvor man kan henvende seg for å finne det ut? Endret 31. januar 2012 av jeeee Lenke til kommentar
Melkesjokoladen Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Skal ta privatisteksamener til våren. Men hvor finner jeg pensumliste for hvilke bøker jeg må ha? Haster å finne det ut. Er i disse fagene: - Norsk vg3: bokmål skriftlig (NOR1211), nynorsk skriftlig (NOR1212), og muntlig (NOR1213). - Historie vg3: HIS1003 - Matte vg2, 2P: MAT1015 Noen som vet pensumliste, hvor man kan finne den, hvilke bøker man må ha, eller hvor man kan henvende seg for å finne det ut? Etter at lærebokreformen kom på begynnelsen av 2000-tallet kombinert med innføringen av kompetansemål i læreplan - vil du ikke finne noen "må ha lest" bøker. Det du skal kunne er kompetansemålene som står i Kunnskapsløftet. Ta kontakt med din tidligere VGS-skole og be om å få se halvårsplanene i norskfaget (der står det sikkert litt om ulike tekster - men du har ikke krav på å få se noen lister). Til Matte og historie vil det i utgangspunktet holde med å kjøpe vanlige lærebøker og så studere dem. Men merk deg at INGEN lærebøker klarer å fylle alle kompetansemålene gitt i Kunnskapsløftet på en likeverdig måte. Det vil si at Tema-serien(norsk) vil ha et annet perspektiv en Panorama-serien. Forøvrig er jeg mest tilhenger av Tema. Lenke til kommentar
Engm Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Udir.no (utdanningsdirektoratet) der står alt du trenger å vite om pensumlister, eksamener osv. Lenke til kommentar
Erikken Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg har disse bøkene til norsk og historie om du vil kjøpe. Det er Panorama VG1, VG2 og VG3 i norsk og Portal eldre historie -1750 og Portal nyere historie -1750. Disse bøkene blir mest brukt i fagene og dekker pensum. Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Alle store forlagene har bøker som funker: Aschehoug Gyldendal Lokus Cappelen Damm .... Alle har de bøker i hvert fag Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Jeg gir et konkret svar på åpningsinnlegget. Jeg antar at dette er fag som er på allmenn påbygg, og tar derfor utgangspunkt i det. Du har bare sagt 2P i matematikk, men jeg antar at du mener 2-YP. For norsk anbefaler jeg disse bøkene: Signatur 3 Studiebok Signatur 3 Tekstsamling For historie anbefaler jeg denne boka: Historie påbygg For matematikk anbefaler jeg denne boka: Sinus påbyggingsboka (2-YP) Dersom det ikke er 2YP, men 2P så velg denne: Sinus 2P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå