Eriksen85 Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Hei Har bygd om min pc nå for ca 2 mnd siden og har hatt en del problemer med denne siden da. Den fryser i tide og utide, uannsett hva jeg gjør. Spiller, ser film eller surfer på nett. Går da ca 3 minutter, fra frys til alt virker normalt, så etter ca 30 sekunder blir det blåskjerm, (vedlegg). Kan dere hjelpe meg? Hvordan vet man hva den "koden" som kommer opp på blåskjermen betyr? Kjører med dette oppsettet: ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, SATA 6Gb Intel® Core? i7-2600K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 8MB, 95W, Boxed Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB Kit w/2x 4GB XMS3 DHX, CL9-9-9-24, for Core i3/i5/ (Kjører 2 av denne, så 16gb) ASUS GeForce GTX 570 1280MB PhysX -Demo1 CUDA PCI-Express 2.0, "DirectCU II", GDDR5, 2xDVI, CORSAIR H100 HYDRO CPU COOLER S-775/1155/1156/1366/AM2+/AM3 OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC (Har hørt litt rundt, og flere sier dette skyldes SSD'en?!?!) Eriksen Lenke til kommentar
walaker Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Har nesten samme oppsett som deg og sleit med akkurat det samme problemet som deg. Og problemet ligger i ssd disken, etter jeg byttet ssd så er problemet borte. Du kan prøve og oppdatere firmwaren på ssdn noen sier det hjelper men det gjorde ikke det til meg. Endret 31. januar 2012 av walaker Lenke til kommentar
Eriksen85 Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Her er min siste blåskjerm :S Noen som har et forslag til hva som er feil ?! Lenke til kommentar
VD Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Som svart tidligere: SSD disken. Lenke til kommentar
Eriksen85 Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Hvordan kan jeg oppdatere FW på denne da den brukes til Windows?! :S Får bare opp beskjed om at dette ikke lar seg gjøre Siden den er main! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Jeg vil nok ha tatt en ordentlig minnetest med programmet memtest86 som du kan laste ned og kjøre enten via CD/DVD eller usb stick. Det kan være muligheter for at det er noe annet som feks kabling eller dårlig kontakt noen plass, men med tanke på at de to feilkodene du får også kan ha med minnet å gjøre så hadde jeg testet det først. Lenke til kommentar
Eriksen85 Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 Har nå sjekket alle kabler, tatt dem ut og satt dem inn (alt er nytt) uten og finne synlige feil værtfall, for så å kjøre memtest86 uten feil :S Hvordan går jeg videre herfra? Lenke til kommentar
VD Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Feilmeldingen blåskjermen viser forteller at det er disken. Fungerer det ikke med ny firmware så bytt den (i ett annet merke). Lenke til kommentar
airguard Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 hei Jeg har ett asus z68 intel kort og regner med at asus bruker samme kontrollere på SATA portene sine. Hadde store problemer med blåskjerm og mistenkte ssd diskene (har 2 stk). Det som var feilen var at det er trøbbel med Marvel SATA 6.0 portene (eller drivere til marvell) Hvis du har ssd'n din på en av de blå øverste sata kontaktene bytt til de grå intel sata 6.0 porten under, og se om problemet forsvinner. Det gjorde susen for meg ihverfall. håper dette hjelper. På marvell portene fikk jeg ikke god hastighet på ssd testen heller, men nå er de optimale. Lenke til kommentar
Eriksen85 Skrevet 7. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2012 Kjører disken i den grå porten! Så det skal ikke være noe problem Skal sende mail til dem jeg kjøpte hos å forklare probleme å se hva de vil gjøre med dette! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå