Flex-it Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hei! Når jeg trener har jeg alltid tatt 3*12/8 og 4*4, med settene rett etter hverandre med ca 1 min pause. Men jeg ser mange som tar et sett på den øvelsen og går over til neste øvelse. Hvilken metode er best? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Det kommer helt ann på målet ditt. Selv trener jeg ikke med flere enn maks 8 repetisjoner, men helst 5. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Skal du bli sterk uten å legge på deg mye masse, tren med maks 6 reps. F.eks 5x5 eller 4x4. Vil du ha volum tren med 8-15 reps og 5-6 sett. Pauser: <5 reps: 3-5min -- Hvis du synes det blir veldig lange pauser kan du vurdere supersett med annen muskelgruppe. F.eks du trener benkpress så kan du supersette legcurls i mellom.(Hvis du trener fullkroppsprogram) 6-10 reps: 2-3min 10-15 reps: 1-2min Husk at kosthold er viktig hvis du vil ha skikkelige resultater. Også viktig å variere øvelser og evt reprange hvis du vil bygge både muskelfiber type 1 og 2. F.eks tren 5x5 i 6-8 uker så 6-8 uker med 5x12 etc. Når det gjelder kardio er det ingen tvil at høyintensitetsintervaller har best effekt på VO2max. Enten det er 4x4, 15/15s eller 20s/10s. Endret 30. januar 2012 av LNF Lenke til kommentar
Flex-it Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 Skal du bli sterk uten å legge på deg mye masse, tren med maks 6 reps. F.eks 5x5 eller 4x4. Vil du ha volum tren med 8-15 reps og 5-6 sett. Pauser: <5 reps: 3-5min -- Hvis du synes det blir veldig lange pauser kan du vurdere supersett med annen muskelgruppe. F.eks du trener benkpress så kan du supersette legcurls i mellom.(Hvis du trener fullkroppsprogram) 6-10 reps: 2-3min 10-15 reps: 1-2min Husk at kosthold er viktig hvis du vil ha skikkelige resultater. Også viktig å variere øvelser og evt reprange hvis du vil bygge både muskelfiber type 1 og 2. F.eks tren 5x5 i 6-8 uker så 6-8 uker med 5x12 etc. Når det gjelder kardio er det ingen tvil at høyintensitetsintervaller har best effekt på VO2max. Enten det er 4x4, 15/15s eller 20s/10s. Takker for svar! Det jeg egentlig mente var om jeg skulle ta feks. alle settene med en gang eller ta 1 sett i alle øvelser og så et til i alle øvelser. Det hørtes ut som om dere tok alle settene i en øvelse rett etter hverandre Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 (endret) Ja du gjør ferdig en øvelse om gangen, men som jeg skrev: "<5 reps: 3-5min -- Hvis du synes det blir veldig lange pauser kan du vurdere supersett med annen muskelgruppe. F.eks du trener benkpress så kan du supersette legcurls i mellom.(Hvis du trener fullkroppsprogram)" Så hvis du trener 5 eller mindre reps burde du ha 3-5min pause mellom hvert sett. Da kan du supersette flere øvelser. Si ifra hvis det er noe mer du lurer på her eller pm Endret 2. februar 2012 av LNF 1 Lenke til kommentar
Flex-it Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Si ifra hvis det er noe mer du lurer på her eller pm Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå