Gå til innhold

Beste treningsmåte

Flex-it

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du bli sterk uten å legge på deg mye masse, tren med maks 6 reps. F.eks 5x5 eller 4x4. Vil du ha volum tren med 8-15 reps og 5-6 sett.

Pauser:

<5 reps: 3-5min -- Hvis du synes det blir veldig lange pauser kan du vurdere supersett med annen muskelgruppe. F.eks du trener benkpress så kan du supersette legcurls i mellom.(Hvis du trener fullkroppsprogram)

6-10 reps: 2-3min

10-15 reps: 1-2min

Husk at kosthold er viktig hvis du vil ha skikkelige resultater. :thumbup:

Også viktig å variere øvelser og evt reprange hvis du vil bygge både muskelfiber type 1 og 2. F.eks tren 5x5 i 6-8 uker så 6-8 uker med 5x12 etc.

Når det gjelder kardio er det ingen tvil at høyintensitetsintervaller har best effekt på VO2max. Enten det er 4x4, 15/15s eller 20s/10s.

Endret av LNF
Lenke til kommentar

Skal du bli sterk uten å legge på deg mye masse, tren med maks 6 reps. F.eks 5x5 eller 4x4. Vil du ha volum tren med 8-15 reps og 5-6 sett.

Pauser:

<5 reps: 3-5min -- Hvis du synes det blir veldig lange pauser kan du vurdere supersett med annen muskelgruppe. F.eks du trener benkpress så kan du supersette legcurls i mellom.(Hvis du trener fullkroppsprogram)

6-10 reps: 2-3min

10-15 reps: 1-2min

Husk at kosthold er viktig hvis du vil ha skikkelige resultater. :thumbup:

Også viktig å variere øvelser og evt reprange hvis du vil bygge både muskelfiber type 1 og 2. F.eks tren 5x5 i 6-8 uker så 6-8 uker med 5x12 etc.

Når det gjelder kardio er det ingen tvil at høyintensitetsintervaller har best effekt på VO2max. Enten det er 4x4, 15/15s eller 20s/10s.

Takker for svar! :D Det jeg egentlig mente var om jeg skulle ta feks. alle settene med en gang eller ta 1 sett i alle øvelser og så et til i alle øvelser.

Det hørtes ut som om dere tok alle settene i en øvelse rett etter hverandre ;)

Lenke til kommentar

Ja du gjør ferdig en øvelse om gangen, men som jeg skrev:

"<5 reps: 3-5min -- Hvis du synes det blir veldig lange pauser kan du vurdere supersett med annen muskelgruppe. F.eks du trener benkpress så kan du supersette legcurls i mellom.(Hvis du trener fullkroppsprogram)"

Så hvis du trener 5 eller mindre reps burde du ha 3-5min pause mellom hvert sett. Da kan du supersette flere øvelser.

Si ifra hvis det er noe mer du lurer på her eller pm :thumbup:

Endret av LNF
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...